måndag 22 december 2008

shopping ! nu är jag trött på det !

jaa, verkligen nu vill jag inte shoppa på länge.
dels svider det varje gång man tar upp plånboken och
drar kortet. man vet lixom att julen kostar massor.
men denna julen slår nog alla rekord tror jag !

idag har vi varit i söderköping, först hos barnmorskan och sen på shopping !
mina värden va bra hos barnmorskan. jag hade ökat 0,6 kilo på två veckor och mitt sf mått hade ökat med en cm så det tyckte hon va helt ok.
mitt blodtryck va 110/65 så det va också bra. bebisen ligger med huvudet neråt, men högre upp än sist. så nu vet jag förmodligen varför jag hade en hemsk natt med mycket smärta förra veckan. den lilla rackaren hoppade upp lite ur beckenet. och det gjorde hemskt ont.
h*n är fixerad/rucklig. jag vet inte riktigt.
men huvudet ligger i alla fall där det ska i rätt riktning !
våran lilla bebis är blyg för den vill helst inte att man lyssnar på hjärtljud så den gjorde allt för för att slippa komma med i ljudet i dag... så vi fick inte höra något ordentligt hjärtljud. men vi fick höra fosterljud och en hel del sparkar mot hjärtlyssnaren ! bebisen kickade för att få vara i fred... det kändes knasigt ! felicia och ellen och petri va också med och lyssnade idag ! det va skoj ! michelle stannade hemma.

efter barnmorskan så shoppade vi på priskrossen och jysk, barnen handlade julklappar och sen gick vi till willys och handla julmaten ! skönt att ha allt klart nu !
i morgon ska jag koka skinkan och fixa de mesta i matväg. vi har ju julafton på oss också eftersom barnen inte är hemma så kan vi laga maten då med.
vi får se ! vi ska i alla fall pynta granen i morgon för det hann vi inte idag !


nu ska jag sova för jag har ont i huvudet !
men jag skriver mer i morgon !

krammm!

Inga kommentarer: