fredag 30 januari 2009

lördag igen !




ja.... nu är det åter igen lördag och våra stora barn har åkt till sina andra föräldrar !
ganska skönt att ha den avlastningen då vi kan försö
ka fokusera på alla nya rutiner med Leo. jag försöker hitta någon slags vettig sömnlösning för oss bägge.
och samtidigt undvika att väcka dom andra de dagar dom ska upp till skola och jobb. det är lite jobbigt när Leo är ledsen. för det är ju lä
tt att de andra vaknar!
jag är ganska så trött vissa dagar efter som jag är den so
m är med Leo hela tiden ! petri jobbar och och sen är det ju inte mycket tid kvar till annat !

nu har jag väl börjar komma in i de "nya" livet så man börja hinna med lite annat än att bara ta hand om Leo. men visst blir det mindre gjort än tidigare !
det är väl något som stressar mig lite, eftersom jag vill a
tt det ska vara rent och snyggt här hemma. även om allt inte är tipp topp.

det här med vikten stressar mig också, jag har nu stått still i ca en vecka. och jag har 5 kilo kvar att gå ner efter graviditeten och 25 kilo totalt att gå ner. och jag vill gå ner dom innan sommaren. så jag hoppas att vä
dret kan bli bättre snart så att man kan gå ut och gå långpromenader ! det vore super skönt.

igår fick vi hem våran nya STORA tv. en 42" lcd platt tv. jag har inte hunnit titta på den så mycket än eftersom jag gick och la mig m
ed Leo igår kväll och försökte få honom att somna. och det gjorde han ju till slut. och jag med.
petri somnade i soffan framför vår nya tv. så han har hunnit titta på den !

idag vaknade Leo klockan fem och beslutade att det va dags för oss att gå upp.
den konstigaste reaktionen från mig blev att oh, klockan är ju fem, va länge han sov.... det är ju lite skillnad på att vakna fyra eller fem.
men jag brukar ju inte gilla tidiga morgnar så jag blev förvånad över min reaktion!
nu är jag i alla fall vaken och har redan sortarat p
apprena från förlossningen och satt in dom i en perm. och så har jag diskat en maskin och tvättat en maskin. så dagen är i full gång här. Leo har sovit nu sen halv sju, så det gäller att ta vara på de små stunderna man får för att hinna sånt där annat.

igår ville jag låna mammas bil och åka in till stan.
men det ville inte petri. så vi blev hemma. jag ville ju shoppa lite ju !
men det får väl bli en annan gång !
idag ska vi åka och hämta nya madrasser till sängen så jag kanske kommer slippa ha ont i ryggen i framtiden ! dom vi har nu är minst tio år och slitna!
så det ska bli skönt med nya...
igår skruvade jag upp spjälsängen också. tänkte k
olla om leo vill sova i den. så det får vi se idag.

just nu kör vi nappträning, vill att han ska ta napp så han inte snuttar på mig hela tiden.. ibland tar han napp och oftast inte.

hoppas att det bli en promenad idag, det vore skönt...

nu ska jag dricka lite kaffe och göra något vettigt.

puss och kram på er!!!

Inga kommentarer: