tisdag 27 januari 2009

shopping och bvc







kan bara säga wow....
va på bvc idag och min lilla kille har blivit en stoor kille!
han har ökat ett kilo sen han föddes för 23 dagar sen och vuxit 4 cm...
jag måste ha grädde i tuttarna..
men bvc tanten va jätte nöjd.. och nu vet jag ju i alla fall att han får i sig det han behöver och lite till ! och jag är glad för det eftersom jag inte får i mig sä
rskilt mycket!

mycket beröm fick vi för Lillkillen..
att han är fin och vacker på alla sätt.
och det har dom ju rätt i! fniss!
jag tog vägen förbi min barnmor
ska också. för att visa upp lilla Leo.
och hon tyckte också att han va fin.
och samtidigt så fick jag en tid till återbesök med den
barnmorskan som gjorde kejsarsnittet.

så dit ska jag den 4 mars. exakt två månader efter Leo föddes... skönt att ha den tiden så man kan planera lite framåt.
och skönt att träffa den som gj
orde snittet så man kan ställa alla frågor man har!

mamma hämtade oss tidigare idag. så vi kom till sörping vid halv två.
vi tog med vagnen och skulle gå på li
te shopping runda i sörping.
så det apoteket ock köpa bröstvärmare. och panodil och näsdroppar för spädbarn.
det är alltid bra att ha hemma tänkte jag.
så köpte jag lepsyl och vuxen panodil o
ckså...
så va vi inne på bebisaffären också. och dom hade rea, allt såldes
ut på mellan 50 och 70%. biiligt och bra. så jag köpte en fleace overalls i påsmodell. och så köpte jag två par strumpor och en pyamas och en body och ett set med byxa och tröjja.
allt det gick på 241
kr. kanon billigt.
köpte vi te också, på teboden. jag fick ett te som hette ramunder. ska smaka det sen eller i morgon.
i morgon kommer kristin och hälsar på. så då kan vi dricka te!!
blir skoj att ses och skoj med lte sällskap.

vi kom hem vid sex ikväll. man blir ganska trött efter en sån här dag...
men skönt att umgås med mamma och skönt att komma ut lite bland folk.
vi fikade på jannes också.
det va trevligt.

nu ska jag lägga mina tjejer och sen ska jag se på tv en stund....



men jag skriver igen i morgon.

kraaammm

Inga kommentarer: