måndag 26 januari 2009

skön dag !

god kväll!

idag har det varit en bra dag !
lugn och skön på alla sätt och Leo har sovit bra
under dagen. jag har till och med unnat mig att vila
i över en timma. la mig i sängen i jämter Leo och vi sov så gott.
vi har mysat en hel del också. skönt det med. tjejerna har ju varit i skolan och petri på jobbet och jag kände att jag gör det jag orkar göra, resten får vänta tills jag orkar eller någon annan gör det ! jag måste unna mig mer vila och kunna njuta av att ha en liten bebis.
visserligen vaknade Leo vid tre i natt och vägrade somna om. så vid kvart över fyra gav jag upp och vi gick ner till tv rummet. ville ju inte väcka alla andra som ska till skola och jobb.

nu sover små tjejerna och petri och jag är på väg och ska sova.
Leo sover också, han har nyss badat. för i morgon är det bvc så då vill jag inte bada honom eftersom vi ska ut. det ska ju vara lika grått och trist väder i morgon !

jag tänkte jag skulle svänga förbi loppisen i söderköping när jag ändå åker till bvc och kolla efter en skohylla och eventuellt en byrå till Leo som han kan ha sina kläder i.
eller om han ska få den vi har i hallen och man satsar på en ny till hallen. jag vet inte. vi får se i morgon ! ska passa på att umgås lite med min mamma och eventuellt med min syster också ! det är alltid skoj att träffa lite folk. jag blir ju rätt så ensam nu när jag har Leo !

Leo har fått prova napp idag och jag köpte två olika sorter som han fick pröva. han tog den ena. så jag hoppas på sätt och vis att han kan börja med napp. för som det är just nu så äter han eller små snuttar lite hela nätterna. dagarna funkar kanon bra. då är det två till tre timmar mellan amningen ! men på nätterna blir han ett mat/snutt monster.

petri kom förut och tog armarna om mig och gav mig världens puss.
och det är såna där spontana saker som gör att man älskar någon mer än man vet ibland.
vi är nykära känns det som. även om tiden inte riktigt räcker till för oss att vara "vuxna"
eller hur man ska säga. vi är just nu mamma och pappa. men inte så mycket sambosar!
men vi försöker visa varandra kärlek och prata mycket med varandra så att vi inte glömmer bort kärleken. för hur ska förhållandet överleva annars !? det är ju påfrestande med små barn. och stora också för den delen. små tjejerna närmar sig ju tonåren dom också.
och jag tror inte dom blir lika lätta som michelle!

nej..... nu är det nog dags att sova. vi får se om jag hinner med att skriva något i morgon !
annars hoppas jag att ni får en bra dag !

kram på er !


natti natti

Inga kommentarer: