söndag 25 januari 2009

så trött !!!



igår va jag så hemskt trött.
jag har nog inte sovit som en normal människa sen Leo kom till världen.
jag har heller inte varit utan min lilla kille i fem minuter.
jo när jag duschat, men annars är han nära mig hela tiden. även om han sitter i sin babysitter eller ligger på mig eller i sängen. jag går inte
många meter ifrån honom.
så igår försvann väl den lilla energi som jag hade kvar. jag hade önskat mig sömn. men Leo va vaken i nästan fyra timmar, lite magknip och lite pigghet och ville bara vara med mamma !

pappa dög i ett par minuter sen va det mamma som gällde igen, och jag som va så trött ville helst att pappa skulle duga. men men. bebisar är bestämda med vem som duger... så jag fick ta min lilla kille.
jag stod och dansade lite med honom till godnatt visor i över en timma för att få honom att vara lugn och sova. men han slumrade bara några minuter och sen blev han pigg igen. så det va första prövningen igår... han testade verkligen sin mammas ork.



natten blev helt ok sen, han har sovit ganska bra.
jag också. men jag är ändå lite trött fortfarande.

jag är så lycklig över att vara mamma och att han äntligen kommit vår lilla bebis. men mina hormoner och känslor gör mig galen.
lättast är det då bara Leo och jag är hemma. då känner jag inte dåligt samvete om jag vilar eller om jag inte plockar efter alla andra.
men när hela familjen är hemma så känner jag att det är så mycket som MÅSTE göras. och att det måste vara tipp topp hemma.
barnen är väldigt duktiga ibland. men också väldigt lata ibland.
jag vet inte om man kräver för mycket av en 16 åring att hon ska klara av att hjälpa till med disken och hundarna. och tjejerna ska plocka i ordninge efter sig själva och i sina rum och även hjälpa till med tvätten och fixa dukningen ibland.
petri har hjälpt till mer nu sen Leo kom. men ibland känner jag att man får vänta så länge innan något blir gjort. men det handlar väl mest om mitt kontroll behov och att jag inte kan begära att han ska laga mat när jag tycker. även om han vet ungefär vilken tid vi ätit mat de senaste fyra åren. rutin är väldigt viktigt för mig och det är mindre viktigt för petri. så är vi väldigt olika.

han är ett otroligt bra stöd och viktigt stöd för mig.
igår talade han om hur mycket han tycker om mig och hur
bra mamma han tycker att jag är. både till tjejerna och till lilla Leo. och sa att Leo tagit fram ännu mer av de sidor som han tycker är underbara hos mig.
visst är han underbar min sambo.
jag är verkligen lyckligt lottad som har en man som kan säga romantiska saker. även om det bara händer ibland...

jag va så trött igår kväll så tårarna kom.
skit jobbigt. men petri fanns där och kramade och försökte
få mig lugn och glad igen.
Leo somnade efter en liten stund. och jag slog ihop bara ett par sekunder efter honom. jag minns knappt att jag somnade. vaknade av att petri kom och la sig två timmar senare. så jag fick sova två sammanhängande timmar. så skönt.
jag måste försöka få upp mitt blodvärde och bli piggare och gladare. för det här går inte i längden.petri kan omöjligt orka med mig annars.

jag hoppas att den här dagen blir mysig och bra.
på tisdag ska jag in till söderköping till bvc och eventuellt fika hos syrran.
i övrigt så har jag inget planerat kommande vecka.
får se om jag får något fika besök.

petri ska ju jobba och barnen ska gå i skolan.
så det blir Leo och mamma mys hela veckan.
och när min lön kommer så har tanken slagit mig att åka in
till stan och shoppa. för att bli på lite bättre humör.
tror det sklle pigga upp med lite nya underkläder och kanske
något par byxor. Leo behöver en nappflaska till nödfall.
och lite annat smått och gott. så lekhuset skulle va skoj att gå in till.
sen fyller ju Felicia år den 12 februari så det måste ju handlas paket till henne av denna månadslönen. så lite shopping kommer det att bli.
eller så får det bli på fredag då barnen ska till sina andra föräldrar och petri och jag och Leo kan ta eftermiddagen ute på ingelsta !
vi får se !
på fredag får vi ny tv i alla fall !
våran gamla går nog sönder helt inom några dagar.
jag hoppas bara att den håller till på fredag !


nu har han sovit sin morgon stund i två timmar så han håller på och vakna hör jag. så det är dags för mig att ge lite mat.
jag skriver senare om jag hinner.
jag hoppas att petri och jag kan ta en promenad ute med vagnen och barnen idag!

kram på er allihopa !


Inga kommentarer: