fredag 23 januari 2009

en fredag !

ja... dagen idag började jag med att försöka städa lite här i huset!
madde skulle komma och fika mellan t
io och elva så jag ville få städningen avklarad innan hon kom. och jag hann. trots att Leo vaknade och ville ha sin uppmärksamhet.
min lilla kille är lite snuvig i näsan. kanske beror det på bröstmjölk i näsan, annars vet jag inte... men jag köpte en nässug igår på babyproffsen så jag har anv
änt den idag och den funkar.
hjälpte honom massor. så nu andas han lugnt och fint igen... innan jag använde nässugen lät han väldi
gt ansträngd.

just nu sover lilleman, efter en timmas krånglande på tutten och visste inte riktigt vad han ville om han
va hungrig eller mätt eller snuttig eller trött.Leo använder ju inte napp så det är ju jag som tjjänstgör som napp också. han är ganska tuttig i mellan åt. men jag orkar med det. det gör man väl för sina barn!

jo madde va här och fika idag. det va trevligt, vi pratade mest bebisar och graviditet. mycket eftersom
jag har lilla Leo och madde är gravid.... så jag fick se hennes ultraljudsbilder och vi drack kaffe. skönt med lite sällskap.
petri slutade klockan ett idag och det va också skönt. barnen va hemma ett också. dom har varit så duktiga sen Leo föddes och gått till skolan nästan varje dag... förut fick dom ju skjuts. det tar ca 15 minuter för dom att gå så det är
ju inte långt !

i övrigt idag så har jag inte
gjort så mycket.
varit och handlat lite och lagat mat...
men jag kom aldrig ut på någon promenad trot
s att jag hade tänkt att jag skulle det! det blev inte av !
det får bli i morgon i stället... kanske en långpromenad.

något som är lustigt när man precis har blivit mamma är att man känner sig trött och sliten efter vakna
timmar på nätterna, ingen regelbunden sömn, man känner sig inte snygg och attraktiv längre och man kan sakna lite egen tid. men trots allt så känner man sig så lycklig och älskar den lilla bebisen så himla mycket. man vill inte sluta titta på det lilla underverket. och man kan känna nästan hur kärleken bara växer i kroppen.
jag kan nog just nu känna att jag är en av de lyckligaste på jorden som har en sån fin familj
som jag har.


Petri-min sambo,livskamrat,älskling och mannen i mitt liv.
Felicia-min solstråle, min förstfödda, m
in glädje och min lilla tjejja!
kim- min stora tjej. mitt stöd och min fika kompis. en styvdotter som ger mycket!
michelle- min mellan tjejja, som kan massor oc
h som många gånger ger mig den hjälp jag behöver i vardagen.
ellen- min retsticka och busfrö, men som trot
s allt ger massor med glädje till både felicia och mig.
lilla Leo- den vackraste killen på jorden så liten men så stort mirakel... att han kom till sist... eft
er många års väntan!
svea och diesel- mina älskade vovvar som
finns för oss i familjen, beskyddar och ger oss massor av glädje och kärlek !

jag älskar min lilla(stora) familj.
alla har underbara egenskaper och alla
skänker glädje på sitt sätt!

nej, nu ska jag inte skriva mer.
jag är lite trött och kanske borde passa på att vila innan leo vaknar igen !
idag. fyller min bror Jim år! så jag säger

grattis Jim!


nu säger jag god natt och ha en bra fredags kväll.
puss på er allihopa !







Inga kommentarer: