söndag 18 januari 2009

vår söndag.

man kan ju visserligen inte alltid vara glad och uppåt.
men denna hemska baby blues eller vad det kallas är jätte jobbig.
gäller nog bara att komma in i rutinerna och lära sig vila när Leo
vilar och lära sig leva på ett nytt sätt.
man har ju inte riktigt något eget liv när man har en baby.

vår dag idag började jätte bra. Leo hade i och för sig sovit ganska dåligt på natten men jag gick upp halv sju och gjorde kaffe och frukost och vi mysade i soffan bara Leo och jag. och så ammade han och somnade. så jag tänkte att jag passar på att storstäda badrummet på övervåningen så att det blir fint där inne. och så skulle jag ju städa hallen och ta upp saker på vinden också. så badrummet blev klart och Leo sov i sängen tillsammans med petri.
hallen är nästan färdig städad bara damsuga och torka golvet kvar.
ska bli skönt när det också är klart så att jag inte har en massa saker som stressar mig.
det är väl det minsta man behöver när man har en liten bebis... massa andra stress moment. jag önskar att huset vore självstädande när man inte riktigt orkar ta det själv. eller att en ängel från ovan kunde komma och ta allt sånt åt mig. va underbart det skulle vara.

barnen kom hem ikväll vid sex tiden ! ganska skönt att få hem dom igen så att allt återgår till det vanliga, jag tror Leo mår bäst av det också. han måste ju kunna sova i oväsen, vill att han ska vara van vid tjejernas babblande och bubblande. det skulle bli ganska jobbigt annars.

jag har fixat och donat här hemma nästan hela dagen eftersom Leos farfar och farmor kommer och hälsar på i morgon. jag vill att det ska vara fint här då. och det är ju inte lätt att få det att se fint ut när man har två hundar och tre barn som inte direkt hjälper till att få huset att blänka. mycket hundhår och saker överallt så om man inte städar i alla fall varannan dag så ser det inte så fint ut som jag vill att det ska göra.

i morgon är det i alla fall skola för barnens del. och petri ska återgå till jobbet igen. nu är hans tio pappadagar slut. känns lite jobbigt att veta att nu ska jag ta hand om ALLT själv. eldning, hundpromenader och städning och matlagning och tvätt och ja allt helt enkelt.
jag har ju sluppit elda och gå med hundar nu när petri varit hemma.
men det blir lite ändring på det nu !
deppigt det också. jag uppskattar att ha honom hemma.

så ikväll bröt jag ihop. troligen av tröttheten att man inte sovit som en normal människa sen Leo kom till världen för två veckor sen.
jag har äl gråtit i ca en timma. känns inte alls bra, men nu känns det i alla fall bättre !


nu sk ajag lägga tjejerna och sen ska jag lägga mig själv.

men jag skriver nog i morgon igen !

kram !!!

Inga kommentarer: