söndag 18 januari 2009

nu är det måndag igen !

och barnen har gått till skolan, petri har åkt till jobbet och Leo sover sin morgon stund. så här sitter jag, en trött mamma.
men i natt har Leo sovit otroligt bra. så jag borde vara mer utvilad.
jag ska alldeles strax duscha så kanske man blir lite pigg.

idag är jag ju ensam hemma och måste därför sköta pannan och och hundar och allt själv. men det ska nog gå bra. man kom
mer ju in i de vanorna också så småningom!
det enda som är synd är att det verkar vara snöblandat regn som faller ner. och det villjag inte ta ut Leo i. men jag kanske måste de.

morgonen har i alla fall börjat bra. och Leo och jag hann till och med säga hej då till Petri innan han åkte tio över sex i morse
. han åkte med en arbetskamrat.
idag får petri reda på om han är en av dom 24 som ska varslas på hans jobb. det känns lite oroväckande. men man får hålla tummarna för att han får vara kvar... vi vill inte gå tillbaka till att vara urfattiga.
man överlever ju allt. men det kan vara skönt om det rullar på bra någongång också. och det har det ju gjort nu ett tag!

ikväll kommer Petris pappa och mamma. det blir skoj att träffa dom igen. det är ju ett tag sen nu och dom vill träffa sin
a barnbarn också !
och se lilla Leo för första gången !

jag ska försöka fixa i ordning lite här hemma innan dom kommer. det är nästan helt i ordning men det finns ju alltid lite kvar att fixa..
alltid är det något. !

nu ska jag hoppa in i duschen.
men jag kanske skriver igen sen!

hoppas att ni får en trevlig dag !

kram på er !

Inga kommentarer: