söndag 25 januari 2009

skönt

halloj där alllihopa !

idag känns det lite lättare med allt. jag är inte lika trött och jag känner mig heller inte så nere som jag har gjort. vi va ute och gick idag petri och jag och Leo i vagnen!
det va jätte skönt ute. hade varit ett plus om solen hade varit framme. men man kan ju inte få allt. så vi gick skogsvägen runt. det va lagom !
Leo va vaken nästan hela rundan. också skönt att veta att han kan ligga och mysa i vagnen vaken. för det underlättar ju !

nu ligger min lilla kille och sover i vår säng.
han är inte jätte villig att ligga där för jag hör honom grymta titt som tätt.
men det är ju ändå nyttigt för honom att ligga där och vänja sig vid det !

jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Petri pratade om att vi skulle skaffa en flaska till Leo.
så att petri kan avlasta mig vissa nätter och ibland om Leo är påfrestande.
Han sa att det är det enda sättet han kan göra det. och det är ju sant.
och visst skulle det vara skönt vissa nätter att petri kunde ta en matning.
och det skulle ju i vilket fall vara bröstmjölk. för då skulle jag pumpa ut till det i så fall..
men jag vet inte. tänk om han bara vill ta flaskan efter det. eller om han inte tyr sig till mig efter det. många tankar.... är man en sämre mamma ? jag vet inte. det finns en hel massa saker som gör att jag måste väga plus mot minus.
ska även kolla med bvc vad dom tycker !

idag har jag försökt att dricka mindre kaffe och äta bara sånt som är nyttigt för Leo. och det har medfört att han har varit lugnare och mer tillfreds. så visst märker man att allt som jag stoppar i mig går till honom!
jag har också märkt att jag äter för lite mot vad jag ska göra efter operation. man undrar kanske hur det är möjligt. men det är det !
för få mål mat per dag! så jag måste försöka börja planera det där bättre och laga storkok så jag kan frysa in matlådor. för annars kommer det nog bli riktigt jobbigt.
jag har ingen energi kvar i kroppen alls.
amningen kräver ju massor. och det är nog det som gör att jag kännt mig lite depp...

sen saknar jag även mina vänner. tycker att det vore kul om dom ville komma och hälsa på !
titta på mitt lilla underverk. men det blir väl så småningom !

nu ska jag snart gå ner och äta lite kvällsmat... för jag börjar bli riktigt hungrig.
jag hoppas att det kommer vara varmt ute i morgon också så man kan ta en ordentlig promenad med vagnen. jag tycker det är riktigt skönt.
på tisdag blir det bvc.


jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. så jag väntar att skriva igen tills i morgon !

ha de gott så länge !

kraaaaaaaaaaaaam !

1 kommentar:

Anonym sa...

Håll ut, jag kommer snart att våldgästa dig varje dag.
Jag tycker inte du begär för mycket av att dina barn ska hjälpa dig och speciellt inte av en 16 åring och inte heller av småtjejerna, det är bara nyttigt för dom att lära sig hjälpa och ta ansvar för vissa saker, men jag vet det är svårt att delegera ut uppgifter till sina troll.
Hoppas vi hörs snart!!

Kram på er alla