onsdag 6 maj 2009

fan !!!

jag blir så ledsen när jag väger mig !
ändå så gör jag det varje morgon !
borde kanske strunta i vågen ett tag.
men jag har en viss kontroll behov när det gäller vikten !
och som det ser ut just nu så vill jag mer än
någosnin hålla koll.
jag skulle hellre dö tror jag än att gå upp i vikt igen och bli tjock !
jag vill aldrig mer bli det !
jag är fortfarande tjock. men inte som jag va innan !
just nu mår jag så dåligt för detta med vikten så jag vet inte vad jag ska ta mig till !
det står helt stilla. och det trots mina långpromenader och träning.
och jag äter ju inte mer än jag gjorde förra året..
kanske äter jag för lite. med tanke på att Leo ska ha en massa näring av mig också.
så min kropp har kanske gått in i någon sparfas...
något måste det ju vara.... men vad och vad ska jag göra för att få fart på viktminskningen igen ?
jag vill inte må så här dåligt av den anledningen !
jag förstår ju att det tar tid efter en graviditet att kommai form och allt.
men jag tycker att nu är Leo 4 månader och jag borde åtminstånde ha fått bort alla graviditets kilon.
men icke. jag har nästan 6 kilo kvar av dom ! om man räknar på min lägsta vikt.
räknar jag på vad jag vägde på inskrivningen så har jag två kilo kvar !
men jag vill så gärna ner till min lägsta vikt...
och helst innan den 15/6... för det va på det datumet jag vägde så lite sist !
alltså förra året samma datum...
förra året detta datum 3 kilo mindre än nu ! fan va det känns alltså !
men men... jag tränar och jag går och idag joggade jag även en del av promenaden så att det skulle ge mer....
jag tränade en timma varav en halv timma av dom hade jag Leo i bärselen så att det blev lite jobbigare !
jag rör ju på mig hela tiden !!! men det är tydligen inte tillräckligt !

ja ja... skit samma. jag får hoppas att detta stopp snart släpper och att kilona börjar rasa snart !
jag ville ju gå ner dom här 6 som jag har kvar till mitt lägsta innan dopet egentligen. men dopet är om två och en halv vecka så det är nog ganska omöjligt !
visserligen så ska jag ha mens nu och jag vet ju att det kan göra så att jag går upp nästan 3 kilo i mellan åt.
men jag tycker ändå jag borde se resultat av träningen !

som sagt så har jag varit ute på långpromenad idag.
Leo och jag och vovvarna... på morgonen regande det inte.
så då fick man passa på .
sen kom regnet !!! fy !!!
och det har mer eller mindre pågått hela dagen !
i övrigt har jag inte hunnit med så jätte mycket.
mamma och janne va här och lämnade ny kyl och frys.
och tog en fika !
och barnen har lekt med olika kompisar idag... så dom har haft fullt upp !
petri kom hem blöt som en hund och sprang raka vägen in i duschen !
Leo har varit ganska gnällig i två dagar !
så han kräver en massa uppmärksamhet !
vilket han vet att han får !


nu ska jag sätta mig med Lite tradera saker.
och sen är det dags att sova !
om jag kan !
i morgon är en ny dag och jag hoppas att vädret är bättre !
och att vågen visar mindre än idag !
i morgon ska jag försöka att fixa till lite med kylskåpen !
och städa i ordning i köket...
jag ska också ta en långpromenad och träna...


förmodligen så kommer det ett nytt inlägg i morogn igen !


puss och kram och natti natti !

Inga kommentarer: