måndag 4 maj 2009

hi hi så det kan bli !

ja... som överskriften lyder så händer det alltid något knasigt !
och så är det ju i detta huset !
oftast på grund av mig ! hi hi !
men det får man väl bjuda på !
så petri och jag satt och pratade för ett par dagar sen om dopet.
och eftersom vi inte blir så många så funderade vi över om det skulle gå att byta kyrka.vi tänkte ju först ha det i ringarum eftersom församlingshemmet ligger i aslutning till kyrkan och även en lekpark.
men nu när vi inte blir så många så tänkte vi att ringarums kyrka känns så stor.
och Gusums kyrka är mycket vackrare och mycket mindre och mer mysig !
så idag ringde jag prästen och frågade om dett va ok !
om det gick att byta!
så han garvade och frågade om vi verkligen bestämt oss.
jag har ju velat lite ! men ja sa jag att nu har vi bestämt oss helt...
hi hi. kändes lite pinsamt.
men å andra sidan så ska ju dagen bli perfekt...
alla ska vara glada och ha det trevligt !
och det kommer det säkert att bli !
så tar vi fika i trädgården eller om det är dåligt väder så blir det inomhus här hemma ! det blir nog mysigt ! och då har ju barnen något att göra också..
toppen !


idag har det regnat... eller snarare i natt... så i morse när jag vaknade va det lite grått och trist. men jag satte igång och träna direkt när barnen hade gått till skolan. och det va riktigt skönt.
jag hann träna 40 minuter innan lilleman vaknade.
och sen när jag hade duschat och allt inomhus va färdigt så gick vi ut och gick en halv timma.
efter det har jag vikt tvätt och plockat in disk och rensat en himla massa skor!
jag tror vi har en tusenfoting någonstans i huset ! fniss. !
nu kokar potatisen och köttet ligger i marinad.
Leo sover i sängen så just nu måste jag vara på övervåningen... tills han vaknar !
jag är på väldigt gott humör idag. troligen för att jag fick tiden jag behövde att träna.. och när petri kommer hem tänkte jag eventuellt ta tio lass ved.
om det inte regnar ! jag ska försöka ta det för vana. då kommer ju veden snart in !


hoppas det blir bättre väder i morgon !
jag skulle behöva få petri att laga gräsklipparen så att jag kan klippa gräset !
men jag vet inte om han har tid med det idag så de kanske blir under helgen !
innan dopet måste det i alla fall bli !
jag hoppas att vi kan ta ett lass till tippen denna veckan !
det vore ju toppen !

nu ska jag sätta fart med lite annat !
men det kanske blir ett inlägg ikväll igen !!

kram på er !

Inga kommentarer: