lördag 9 maj 2009

en rusande snabb lördag !!!

ja, den här dagen har verkligen rusat fram.
undra vad det beror på?
idag så kom det ett par och tittade på Diesel och dom vill ha honom.
dom va jätte trevliga och ville gärna ha fortsatt kontakt.
och det är ju ett av mina krav. att jag ska få följa upp Diesel och se att han har det bra ! det är otroligt viktigt för mig !
så förmodligen så kommer Diesel att flytta till dom i nästa vecka !
jag kommer att gråta krokodil tårar första tiden !
men det går väl över det också !
och när jag saknar honom kan jag ju träffa honom !
så i morgon eller måndag blir det att berätta för barnen !
dom kommer inte heller att tycka om det ! men vad har jag för val?
hur ska jag orka med allt.?
och på det här sättet så kommer Diesel bli en lycklig hund som kommer att få en massa motion ! jag tror det blir bra !
så det blir väl förmodligen att duscha honom i morgon och kamma i ordning honom. så att han är fin !


i övrigt idag så har det hanldat om mycket träning.
så jag startade morgonen med en timmas tränaing på WII.
sen blev det 45 minuters promenad med petri och hundarna och Leo i vagnen !
det blåste halv storm så det va ju inte så där jätte skönt. men nyttigt !
sen städade jag . och sen har Leo och jag bara mysat !
och nu på eftermiddagen tog vi ett 30 minuters pass på Wii igen.
då hade jag Leo i bärselen! då blir det jobbigare träning !
så det är ju kanon på alla sätt.

i morse när jag ställde mig på vågen så hade jag gått ner 9 hg. så underbart !
så jag hoppas att det fortsätter så nu.
att det bara beror på att man samlar på sig vatten dagarna före mens eller så !
vad vet jag ! men jag hoppas att det tickar ner nu !
jag mailade till min dietist idag och bad henne om råd.
så vi får väl se om hon svarar och i så fall vad !
jag är ju så rädd för att bli tjock igen !
petri säger att min kropp ser mer slimmad ut och att jag förmodligen bygger muskler nu, så det ska bli intressant att mäta sig om ca 2 veckor och se om han har rätt. jag mätte mig den 6 maj så jag tror jag ska mäta mig igen den 20 maj.

i morgon kommer barnen hem igen.
så i morogn blir det väl att städa och att träna.
på måndag ska jag troligen fika med Tina. hon har ju flyttat hit igen !
det blir skoj att ses.
det va ju ca fem eller sex år sen sist !

nu är det snart dag satt sova för jag är rätt så trött. men först tänkte jag ta mig en kopp kaffe och en knäcke.

snälla håll tummarna för att vågen visar mindre i morgon igen !

puss på er !
och kram och natti natti !

Inga kommentarer: