söndag 3 maj 2009

ska det verkligen vara så svårt att få kilona att börja rasa igen.
det är märkligt .
innan operation var jag inte alls kroppsfixerad.. tyckte att det va jobbigt att vara tjock.
men jag accepterade det ändå på något lustigt sätt.
nu är det mer irreterande att jag fastnat på en vikt... går ner några hg.
eller jag går ner mellan 2 och 3 kilo i månaden men jag önskar att det vore mer.
typ 6 kilo eller 8 kilo i månaden..
då skulle jag vara nära mitt mål nu !
jag ska i alla fall ner till 70 kilo.
helt 65. men jag måste kansk enöjja mig med 70 för att jag inte ska se allt för mager ut.
för jag vill inte se sjuk ut heller.
utan lagom !
och om jag nöjjer mig med 70 så har jag inte sååå många kilon kvar.
men för många i vilket fall.
i morgon ska jag sätta fart mer med motionen. jag är ju duktig med vad jag äter.
men jag har varit ganska lat med motionen sen Leo kom till världen.
jag har tränat men inte helt regelbundet.
så jag ska försöka förbättra det ! gå ut och gå mer och träna mer.
och det är ju dumt att inte göra det för det är ju otroligt skönt.
Leo kan ju vara med ut och gå och han mår ju bra av det han också.
ikväll va petri och jag ute med vovvarna och Leo va i bärselen. och vi gick ca 3 kilometer.
det va jätte skönt.
och det blir ju lite jobbigare att gå med bärselen på sig ! så det ger ju mer för min del.
mycket skönt va det ! och Leo tyckte att de va roligt att sitta på mammas mage och titta på allt som fanns runtomkring. för nu sitter han framåt i bärselen.

förutom ökad motion ska jag sätta fart och ta in ved vilket också är en form av träning.
idag tog jag in tio skottkärror. och det är ganska jobbigt.
och jag tänkte att jag ska ta tio om dagen minst. och om petri också gör det så är veden snart inne. vilket skulle kännas skönt. sen är det bara att så gräs där....
jag ska ta ett foto på våran ved hög så ni får se... den är gigantisk...
i morgon ska jag också försöka hinna duscha svea. och även diesel om jag som sagt va hinner med det ! i vilket fall så måste det bli gjort under veckan !

idag vaxade petri och michelle bilen så nu är den fin !
och det är ju skönt...
jag gillar ju inte att städa bilen så det va skönt att jag slapp det !

nu har jag nyligen lagt lillkillen och ska snart även natta de stora tjejerna för i morgon är det skola. och då är det tidig uppgång igen !
det är skönt när det är skola för man håller en helt annan rutin på allt !


sov så gott ni som läser och ha en bra dag i morgon !

puss och kram !

Inga kommentarer: