söndag 10 maj 2009

tankar !!!

jag funderar !!!
jag är uppfostrad till att man ska vara artig och trevlig hälsa med handen på äldre och alltid säga hej om man möter sina grannar alltid ett leende om man ser någon man känner och alltid tacka om man får något eller får hjälp.
och jag tycker att det hör till vett och ettikett att man ska göra sånt.det kostar ju inte något att ge någon ett leende eller ett hej.

men.....
vad gör man om man under två års tid hälsar på någon men inte får ett hej tillbaka.
utan bara massa snack bakom ryggen.
om klagomål till andra om saker som man ju faktiskt kan ta upp med den det gäller.
borde jag fortsätta hälsa och le. ?
eller ska jag bli lika dan som dessa personer.
ska jag vara elak mot deras barn och bekylla deras barn för saker som mina barn gjort eller som inte ens har hänt?
ska jag prata illa om dessa personer för att dom inte lever exakt som jag gör?
alltså det är så trist att bo så nära någon och bli illa bemött utan att ha gjort något fel.
för detta började redan när jag flyttade till gusum.
och detta fortsätter hela tiden.
och det blir värre.....

jag bara undrar vad det ger.
jag försöker leva mitt liv med min familj som jag älskar och jag försöker uppfostra mina barn till artiga och trevliga barn som vet hur man ska göra och inte göra.
och jag har aldrig hört någon klaga på dom. förutom denna familjen !
för enligt den familjen så är min familj den hemskaste på jorden.
trots att jag nog har haft enormt tålamod med både barnen och föräldrarna i den familjen !
och jag borde för länge sen blivit förbannad.
men jag har hållt lugnet och försökt accpetera läget !
vi behöver inte älska varandra men vi kan väl acceptera varandra.
alla är ju olika. och tur är väl det !!!

det är ju trots allt straffbart att åka på cross utanför inhägnat område.
och det är trots allt förbjudet att fota personer från sitt fönster in i någon annans fönster eller på personer som är i sin trädgård.
det är perverst att som 14 årig ? pojke stå och stirra in i en 9 årings sov rum!
alltså borde jag ha blivit förbannad tidigare.
ja det borde jag !!
det är också straffbart att ljuga ihop saker och sprida rykten. det kan leda till en anälan om förtal.
inte många som tänker tanken men så är det !
och kanske en dag blir jag så j.... trött och ledsen och förbannad så att jag helt enkelt gör det !
en sak är att ge sig på en vuxen men att ge sig på mina barn och bekylla dom och göra dom ledsna för något som är en påhittad lögn.
det är f-- inte rätt alltså !

som ni kanske märker så är jag irreterad.
för jag tycker att eländet borde ta slut någon gång...
men det gör ju aldrig det !
jag nämner inga namn, av den anledningen att jag inte vill tala illa om någon.
jag hoppas att jag kan behålla mitt lugn och inte bli arg i onödan.
men det fruktansvärt sårande att bli behandlad illa av folk.
jag kan förstå om man gjort något illa. men när man inte gjort det ?
varför blir man då behandlad så ?
är det Gusum ? är det så folk här i denna lilla håla är vana att behandla varandra ?
eller är det bara dessa människor?
vi har inte fått några andra människro i vår omgivning som klagat på oss!
snarare tvärtom.
alla är jätte trevliga och hjälpsamma och pratar alltid ett par ord när dom går förbi och man är ute på tomten !
alla hundägare vet att våra vovvisar är snälla och hälsar alltid glatt !

det är så himla synd att det ska vara så här !
men det är väl bara att stå ut !
jag hoppas att vi någongång får möjlighet att flytta härifrån.
och hitta något enskilt där vi kan njuta av livet och slippa skitsnack !
det är absolut det värsta jag vet !
varför ska folk vara elaka. lev livet och njut av det i stället.
det är så himla kort så passa på och ta vara på det !
en dag kan det ta slut... då undrar man om man verkligen gjort allt man velat och levt som man borde ha gjort.

om alla bara kunde inse att livet är för kort för att göra varandra illa
och att vi alla är olika tror olika ser olika ut.
men vi har samma uppgift i livet.
leva, föräka oss, göra våra avkommor till bra individer och sen lämna efter en bra värld tilll dom !
men alla inser inte det, och vill kanske inte inse det !
men njut....
va snäll så får du snällhet tillbaka !
underbart skulle det vara om alla visade lite glädje mot varandra. lite omtanke !


det va det jag ville säga med detta inlägget !

tack för ordet !



Inga kommentarer: