onsdag 13 maj 2009

idag har jag rensat ur felicia och ellens garderober.
dom har vuxit över vintern så det fanns en hel del som kommer gå till tradera.
när jag nu ska hinna det också !
men jag får väl ta mig tid till de. medans Leo sover.
så nu är deras gardroeber i ordning. det känns ju bra.
jag har lite kvar i ellens garderob men det ska jag ta i morgon.
sen blir det att göra olika klädpaket och sälja på tradera.
kanske får man in lite extra pengar nu när vi har lite extra utgifter.
vi har lite kvar att betala på veden och så kommer ju dopet att kosta lite.
och så de vanliga räkningarna. så vi behöver väl alla slantar extra man kan få !
och tradera fungerar ju bra ! eller kanske blocket !
jag vet inte !
får kanske testa bägge !

ska försöka hinna med att göra klädpaket i morgon i alla fall och fota dom !
plus att jag har lite annat som jag funderar på att lägga på tradera !
vi behöver rensa ur överallt. vi har på tok för mycket saker. vinden är full
och källaren är full.
det är ett under att vi får plats själva ! hi hi !
så jag kanske ska kolla lite på det i morgon!
sen blir det nog att träna en timma som vanligt och gå en promenad.
i övrigt vill nog Leo ha all min uppmärksamhet!
tjejerna ska ha matsäck med sig i morgon för dom ska ha vänskaps dag i skolan!
så det blir ju skoj.

och så över till något annat !
jag brukar sällan klaga på min familj.
men dom är tråkiga vad det gäller att ta mig för givet !
som till exempel.
idag åkte jag ner till viken med matlåda till petri för han hade ingen med sig.
han tackade och såg glad ut och det kändes ju skönt.
men. sen när han kom hem och jag höll på med maten så bad jag honom roa Leo lite under tiden !
då tyckte han att han borde fått vila sig en stund.
han hade ju jobbat !!!!
jo men det har ju för fan jag med hade jag lust att skrika.
vad tror han. att barnen klarar sig själva och huset städar sig själv rentvätten hoppar in i maskinen själv och viker sig själv.
och att hundarna går ut med sig själva. Leo klarar sig själv.
och maten den bara finns där framdukad och klar. sen diskar allt upp sig själft efter man ätit...
och det färska kaffet som alltid finns på när man kommer hem det hoppar också igång själv.
så jag råkade också säga vid något tillfälle hur trött jag va efter dagen...
han tittade bara på mig och sa jaa, jag med....
ja just de du har ju jobbat dina åtta timmar...
jag då. när tar mitt pass slut.
jag slapp inte ens att elda.
så nu klagar jag !
och en annan sak, michelle kom upp på morgonen häromdagen.
hon går alltid och lägger sig senare än mig. och det sista jag brukar göra innan det är dags att sova är att starta diskmaksinen. men jag glömde det den kvällen. så kommer hon upp på morgonen och hittar ingen ren te mugg.
hon tittar surt på mig och frågar....
varför har INGEN startat diskamaskinen......
fan va jag kände mig som en slav just då !
och det samma kändes det i morse när petri nästan fräste att kan du laga mat så det räcker till matlåda i fortsättingen...
ja men vadå kan inte du laga mat ???

jag brukar som sagt inte klaga... och jag älskar min familj...
men det vre så skönt att få känna sig uppskattad och älskad och allt sånt också ibland !
inte bara som en hushållerska !
ja ja... det blir nog bättre !
men jag tycker att ni män... ni kommer lindrigt undan på allt....
ävenom jag trivs med att vara hemma mamma. så borde jag väl kunna få några minuters egen tid någon gång i månaden... kanske få raka benen. eller gå en ensam promenad.
eller få klippa gräset... vad som helst. men utan att bära på Leo och svara alla andra barn på frågor...
det kanske kommer frmaåt hösten.
jag har ju sagt till petri att jag vill börja på friskis igen då !
eftersom jag har ett par kilo kvar till min målvikt.
jag hoppas att han förstår att jag menar att jag verkligen vill börja igen och att det kommer att vara två kvällar i veckan som blir hans att söva Leo och lägga de andra barnen och se till så dom fixar allt inför skolan och kvällsmat och läxor !
undrar om han kommer tycka det är så enkelt...
jag ska börja med flaska lite till Leo så småningom.... jag tror det kan vara bra att byta ut ett mål till ersättning...
jag vet inte. jag ska prata med bvc om det först !


nu är det dags för mig att hoppa in i duschen sen ska jag sova!
men som jag alltid säger så kommer det nog ett inlägg i morgon igen !
förlåt tillm in familj att jag klagar lite !
och förlåt älskling... men om jag inte ska bli sur så måste jag få klaga av mig någonstans !

ha en bra dag i morgon !!!

puss och kram och natti natti !

1 kommentar:

Malin sa...

Ja du Elin...jag förstår dig precis!!! Kan inte säga det bätte själv...det var dels såna saker som gjorde att jag inte längre orak med familjelivet...att ständigt känna att alla bara tar förgivet att allt är klart liksom! Och då menas det att det var JAG som skulle fixa och ordna med allt! Menar såklart inte att du ska behöva gå samma väg som jag har gjort för det var mitt val och det som passa mig...men tycker att du kanske ska sätta dig ner och förklara att det fakiskt är mer än ett heltdis jobb att ta hand om hushåll och barn!!!!

Hör av dig när du har tid! Jag kan ses varje dag nästa vecka efter jobbet dock(slutar runt 15)
Kram