lördag 16 maj 2009

vemodigt känns det trots allt !

ja, inte är det roligt att skiljas från sin vän !
Diesel är så speciell. men nu har han fått en ny familj.
jag hoppas verkligen att han kommer att trivas där.
annars måste han komma hem igen. det är jag skyldig honom.
saknar honom så mycket...
min lilla vovve.... det svider i hjärtat.. och tårarna sprutar !
fy va larvig jag är...
sanningen är ju att det funkar bra nu. över sommaren att ha två hundar.
och när svea inte löper.
men när hon löper och sen när det blir kallt så skulle det aldrig funka.

jag skulle inte orka !
men det gör så ont i hjärtat. men det känns också bra att vi hittade en familj som är skötsam och som ser ut att älska honom redan.
plus att vi ska ses om ett par veckor igen.
så det är ju skönt. bara hoppas att haninte hatar mig ! *snyft*
svea tyckte nog det va lite konstigt att vi kom hem utan lilla Diesel...
men hon vänjer sig ju också !


dagen gick super fot idag.
vet inte vart tiden sprang iväg.
men fort gick det !
vi va inne på lidl och köpte lördags godis och så stannade vi och tog en cheese också !
men vi va och lämnade Diesel och det tog över två timmar. för vi fikade och så.
det va skönt att det blev så lugnt.
jag kunde inte säga hej då för då hade jag brytit ihop saklöst !
det räcker med att tårarna sprutar just nu !
åh..... vad ska man göra ???


nu är det en vecka kvar till dopet.
och lite kvar att fixa.
på onsdag ska jag till bvc i söderköping så jag ska försöka beställa en klipptid tills dess.
hoppas att det finns någon tid till mig !
och så ska jag fixa till trädgården i veckan ifall att vi kan sitta ute.
enligt mamma så skulle det bli dåligt väder.
och det är ju inte skoj !
så jag planerar för bra väder och håller tummarna.
ska köpa band till dopklänningen i veckan också !
så lite har jag ju att sysselsätta mig med vilket gör att tiden kommer gå jätte fort och snart så rinner inte tårarna lika mycket längre.
saknanden minskar väl för varje dag...
tur att jag har min familj och min lillkille som förgyller vardagen för annars skulle jag gråta än mer.
när Svea någon gång i framtiden går bort så ska jag aldrig mer ha hund.
det gör så ont när man förlorar dom eller måste göra sig av med dom på ett eller annat sätt.
även om jag vet att Diesel har det bra. men jag saknar honom och vet att han saknar oss.
känner mig så elak !


Leo sover nu. han har sovit i ca tjugo minuter.
så snart ska jag göra honom sällskap i sängen tror jag !
jag är ganska trött och ledsen så det blir tidig sänggång !
i morgon ska jag börja morgonen med ett träningspass sen ska jag klippa gräset för det är låångt nu ! och jag behöver få avreagera mig med gräsklipparen och få gå i mina egna tankar !
så det är vad min förmiddag ska handla om !
sen blir det väl en promenad med svea också !

god natt på er allisammans !
kram kram !

Inga kommentarer: