söndag 10 maj 2009

detta blir ju mitt andra inlägg ikväll.
det förra va väl inte det roligaste för andra att läsa.
men jag kände att jag behövde skriva av mig lite ilska
dels för att min blogg är en avskrivnings låda för mig.
här tömmer jag mig på innehåll som jag inte pratar ut.
det är ju absolut inga hemlisar som jag skriver på min blogg.
inte så... utan vad jag menar är, hm...
jo man kan säga att i stället för att ringa en kompis och slösa hennes
tid på att klaga på något eller skryta om min underbara familj. sötaste bebisen på jorden.
underbaraste sambon på jorden. och det bästa tjejerna på jorden.. hi hi !
i stället för att någon av mina tjej kompisar skulle få höra det dag ut och dag in. så skriver jag av mig sånt här.
tycker om att blogga. det har blivit min grej.
jag skrev mycket förr , men då va det dikter och sagor.
nu är det blogg... men jag har alltid varit en människa som skriver för att få ut mina känslor.
vissa sjunger och vissa målar.... jag skriver !
och jag hoppas att det fortfarande finns några därute som läser min blogg.
det är alltid skoj att få kommentarer.
så roligt att läsa om era åsikter och tankar om det jag skriver !
jag tror att jag mår bra av att blogga...
och jag försöker att inte gå in i detalj på saker. och inte nämna namn på folk som inte vill bli nämnda. försöker ha den respekten gentemot andra. så om någon tycker att jag gjort fel på något så måste ni skriva det till mig ! annars blir det svårt att bättra sig !

denna helgen har fullkomligt sprungit mig ur händerna.
jag vet inte vart tiden försvann.
men fort gick det !
på fredagen så åkte vi in till stan för att fixa pass till michelle.
det gick fortare än vad vi väntat så vi lämnade barnen i stan vid tolv snåret och sen mötte vi upp mamma i hageby för felicia skulle vara hos henne och leka med sin kusin chris.
för hasse va på utställning i malmö. så han kom senare på eftermiddagen .
så efter att vi lämnat felicia där så åkte vi till willys i söderköping och handlade lite smått och gott.
och sen åkte vi hem.
väl hemma så va vi alla så trötta.
leo och jag somnade på filten på golvet och petri i soffan. sov nästan en hel timma.
det regnade ute och va kvaft. så det va väl därför man va så trött.

lördagen började jag morgonen med träning 60 minuter
sen städade jag nedervåningen eftersom det skulle komma ett par och titta på Diesel så ville jag att det skulle se någorlunda ut.
och det gjorde det !
och dom kom vid halv tre. och stannade nästan en och en halv timma.
dom va jätte trevliga. så Diesel kommer att flytta till dom.
och hur ont det än gjör i mitt hjärta så tror jag inte vi skulle kunna hitta bättre folk till våran kille.
han kommer nog få det bra hos dom !
dom verkade vara skötsamma och vi ska ha fortsatt kontakt !
kanon bra känns det på det sättet....

på kvällen gjorde jag absolut ingenting !
tittade på tv och slappade.

och idag söndag så sprang tiden enormt.
jag började även denna morgon med att träna men Leo vaknade efter 52 minuter så det fick räcka. av dessa 52 minuter så joggade jag på plats i 11 minuter.
och det är jobbigt...
men konditionen blir bättre och bättre...
sen vid tolv tiden så gick petri och jag och Leo i vagnen ut med hundarna.
då gick vi till affären och tillbaka !
det va jätte skönt. solen värmde gott.
och efter det har jag ätit och fixat här hemma. och Leo och jag har mysat!
petri har jobbat i källaren och hälp en grannemed datorn.
så helgen gick fort.
nu är alla våra barn hemma igen. och det känns skönt.
då är allt tillbaka i sina vanliga mönster !
nästa gång dom ska till sina andra föräldrar blir näst nästa onsdag. några dagar innan dopet. för att sen komma hem fredag kväll och vara hemma resten av helgen för att kunna medverka på dopet...
det kommer bli skoj !

prästen skulle höra av sig ca två veckor innan så han borde ringa denna veckan !
jag har inte kommit på mer än en psalm till dopet...
så jag vet inte vad mer vi ska ha !
men det löser sig säkert !!!

allt löser sig !
vi blir ju inte så många..
det blir min syster med familj.
min bror med familj.
min mamma.
ronny.
och så petri och jag och barnen och kims pojkvän tommy.
så det blir ett litet men förhoppningsvis mysigt dop....


nu börjar det bli dags att gå och lägga sig ! man ska ju upp i morgon också!
då blir det upp klockan sex...
sen blir det träning en timma om det går.
sen blir det att åka till affären och köpa kaffe. för det är slut. och det måste jag ha på morgonen ! helst innan jag slår upp ögonen nästan !
men i morgon blir det att stå ut till nio tiden !
sen kommer min vän tina och dricker kaffe vid tio tiden !
trevligt !

så jag skriver nog i morogn igen !

natti natti på er !

kram !




2 kommentarer:

carita med fam sa...

hallå vi då??? får vi inte komma på dopet`?

elin669 sa...

klart ni får trodde inte att ni ville det ju !!!
du vet väl hur jag är !!!
ni är så himla välkomna !!!
kram !