måndag 11 maj 2009

trevligt fika besök och en ganska bra dag

ja.. dagen har varit ganska bra !
förutom att kaffet va slut när jag vaknade i morse.
men jag va nog första kund i affären när den öppnade klockan nio !
hi hi. så kaffe sugen !
startade morgonen med en timmas promenad med vovvarna och leo.
trots att jag inte alls hade varken ork eller lust till att gå eller träna.
jag ville bara vara inne och slappa.
men jag va duktig jag gick min runda...
sen blev det affären och sen kom min vän tina och fikade och pratade skit.
så vi fikade mellan halv tio ca och ett!
mycket trevligt så det hoppas jag att det blir fler gånger !
trots att det va sex år sen vi fikade sist så kändes det inte konstigt.
utan mer naturligt att prata om allt !
det är skönt när man har vänner som det är så med.
när hon gick så åt jag lunch och sen kom tjejerna hem...
och sen skjutsade jag dom till kvarngården på avslutning !
och under tiden passade jag på att fixa i ordning lite ute i trädgården... lite i alla fall !
så jag och tjejerna kastade tre säckar med skräp när jag hämtade dom från kvarngården !
dom fick hjälpa mig och det gick super snabbt !
petri jobbade över idag eftersom han va ledig i fredags när vi fixade michelles pass.
så nu ska han ta igen dom fem timmarna i dag och i morgon.
det blir långa arbets dagar för honom. ca 13 timmar...
men vi har ju inte råd att förlora pengar. och han vill inte alls det !!
nu finns det ju utgifter i alla fall.
michelles tysklandsresa och så dopet och ellens födelsedag och felicias dop dag.
och som vanligt alla räkningar och allt som kostar. mat och bil och allt.
så nog behövs det pengar alltid!


än så länge vet jag inte riktigt vad jag ska köpa till ellen i födelsedags present..
men det blir ju inga massor.
felicia och michelle fick inte heller massor..
till felicia i dop present funderar jag på att ge en slant till hennes sparpengar så hon får ihop till digital kameran någon gång !
ellens kalas måste ju också planeras. det är ju den 29 maj hon fyller så det blir ju helgen efter dopet.
så det är mycket som händer samma period nu !
men det är ju helt ok !
den 25 maj. sa jag till min dietist och kolla allt.
få lite tips och råd om hur jag kan få kilona att tick neråt igen !
och jag antar att hon vill ta lite prover också för att se om jag har brist på något eller ej !
skönt att man har den kontakten!
det känns tryggt !
så jag hoppas att jag innan dess hinner gå ner två kilo i alla fall !
den 26 maj ska jag skjutsa barnen på en skolresa...
alltså dom ska till yxnerum och leva som man gjorde förr i tiden.
få klä ut sig och så !
skojjigt tror jag att dom kommer att få !


nu sover alla barnen och petri hjälper grannen med datan.
inte alls skoj. jag vill ha honom hemma. vi har typ bara setts i tio minuter idag !
så det är klart att man saknar honom då !
och i morgon blir det ju inte mycket mer.
men man vänjer sig ju !
man sliter ju inte på förhållandet i alla fall !
den 25 då jag ska till dietisten tänkte jag kolla om jag ska gå på stan också.
och handla presenterna till ellen. och så...
vi får se !

på torsdag ska felicia till tandläkaren så då får hon vara ledig från skolan. så åker vi till sörping. bara felicia och jag och leo. då får felicia lite egen tid med mig. på sätt och vis !


nu är det väl dags att sova.
jag har tränat en timma nu på kvällen.
så jag känner mig ganska trött i kroppen.
skönt.
så nu ska jag göra 20 sit ups och 20 armhävningar och sen ta natter.
man behöver ju sova också om kroppen ska vilja gå ner i vikt.
för kroppen måste vilja det snart för jag vill det !

hoppas vädret blir bättre i morgon !
förmodligen inte !
men man kan ju hoppas !

skriver förmodligen i morogn igen !

pussar och kramar !

natti natti !

1 kommentar:

Tina sa...

Tack för en supertrevlig fikastund och tack lilla Leo för dina söta smile du ger då blir man glad. Ni är välkomna när ni vill och känner för det jag är ju hemma för det mesta. Kram