fredag 15 maj 2009

jaaa, vad ska jag skriva !!!

i morgon är det ingen rolig dag ! då flyttar Diesel ifrån oss. och om jag ärligt ska säga så vill jag inte det! jag skulle vilja ha honom kvar om jag bara kunde! fy vad det känns jobbigt! så nu räknar man bara ner tiden och undrar hur man ska klara av det i morgon.
när man är så pass ledsen som man är nu !
hur ledsen kommer jag då att vara i morgon.
är det försent att ångra sig ?
det kan jag nog inte nu, när både barnen och jag är förberedda och petri vill det.
vad kan man annat göra???

det kommer att bli en tung dag i morgon... jobbig som tusan !


över till annat !

idag har vi varit på kalas hos timothy.
han fyllde 6 år.
så det blev glass fest och mys på deras altan.
och mycket paket.
så vi kom tre och åkte halv sex.
och när vi kom hem va det grillning som stod på schemat.
vi grillade korv med barnen, men beslöt att äta den inne och titta på talang.
det blev så kallt ute.
så Leo låg och mysade på sin filt och jag satt med honom på golvet och vi åt middag allihopa framför tv.
helt ok avslutning på dagen !!!

jag är jätte trött efter denna dagen.
det är jobbigt att träffa en massa folk när man inte är van vid det.
i morse kom tette helt oanmäld och knackade på dörren.
jag skulle egentligen åka och fika hos carita, men jag fick ställa i.
det är ju inte varje dag tette är nere lixom !
så vi drack kaffe och babblade en massa och så passade jag på att dra med henne på en promenad med vagnarna och vovvarna.
det va skönt. och Leo passade på att sova.
sen åkte tette hem och vi satte igång att fixa i ordning oss inför kalaset !

nu sitter jag här och är alldeles färdig. lite små deppig och trött.
dagen har varit ok trots att jag i bakhuvudet har haft Diesel hela dagen.
igår kväll somnade jag med Leo i sängen vid nio på kvällen och vaknade halv elva av att petri kom och kröp ner.
då gick jag bara upp och tog av mig kläderna sen somnade jag om igen !
så jag va ganska utvilad när jag vaknade i morse.
väldigt skönt !
men nu är man trött igen !
tränade en timma nästan i morse innan tette kom.
det är skönt att jag fått det lite som en rutin nu !
idag hade vågen minskat lite igen !
och det känns toppen!
så jag hoppas att det sätter fart nu.
om jag fick önska skulle jag minska 5 kilo på en vecka.
men det funkar inte så jag får väl önska mig 1,7 kilo på en vecka.
tror ni jag kan det ?
innan dopet ?
skulle va toppen ju !


nu ska jag snart gå och lägga mig !
försöka att inte deppa allt för mycket !
så får vi se om jag hinner klippa gräset på morgonen i morgon innan vi åker till stan !
jag ska i alla fall ta och duscha vovvarna tror jag !
fy va det känns jobbigt !
det känns nästan som om jag dödar honom.
han är ju min plutt lixom !
hur ska jag klara detta ?


god natt på er !
och sov gott...

kram !







Inga kommentarer: