fredag 25 september 2009

att vara stolt!

jag fick ett svar här på min blogg.
en kommentar på mitt inläggomatt jag inte kännermig smal än.
du skrev som annonym, och det är klart lite nyfiken är jag ju.
men alla har ju rätt att vara annonyma.
jag vill kommentera det inlägget !
jag är otroligt tacksam och lycklig för att jag fick operationen.
och att jag har klarat det så bra som jag gjort.
och utan den så hade jag förmodligen kännt mig ännu värre.
och jag hade varit tjockare...
jag vet att 60 kilo är en otrolig bedrift.
och om jag ska räkna allt jag har gått ner på dessa två år så är det
nästan 80 kilo jag gått ner.
så visst känner jag mig otroligt stolt och lycklig för det !
MEN. jag kan inte känna mig vacker för att jag har mitt överhäng.
det är ju inte bara en lite valk. det är enorma mängder.
och det är inte skoj. om jag inte skulle ha den valken så skulle min byxstorlek vara runt 36/38. nu har jag 42 ca. och nog vill väl alla ha en snygg mage.
jag skiter i mina hängtuttar för jag är stolt över att jag har ammat mina två barn.
och jag är stolt över att leo fått amma så här länge.
så tuttarna kan få vara lite hängiga. men jag har alltid drömt om en snygg mage.
kunna visa mig i bikini. det skulle vara så underbart.
eller kunna stå nakenframför min man och se honom beundra mig och känna mig vacker.
för hur många gånger petri än säger att han tycker att jag är otroligt vacker så kommer det aldrig att riktigt kännas så om jag inte kan tycka det själv.
ansiktet är jag ganska nöjd med och kan känna mig ganska söt i mellan åt.

men du har rätt jag måste börja älska mig själv och min kropp.
det är ju den jag ska spendera mitt liv i.
men möjligheten att förbättra den finns ju .
och jag vill de.
jag vill göra en bukplastik. samtidigt som jag gör det kan jag börja hos en kurator för att lära mig tycka om min kropp.
jag skulle kunna tänka mig att göra så.
tror det är ganska bra idé

men tack för ditt jätte fina inlägg.
jag blev jätte glad för det !
och jag kännermig lite bättre till mods idag!
tack !


men tyvärså känner jag mig på shopping humör.
ha ha.... och det har vi inga pengar till.
vi storhandlade igår.
så all mat är inhandlad.
och det är ju jätte skönt.
och jag fick en ny dator.
en bärbar av petri.
så nu sitter jag i mitt tv rum och skriver och ser på biggest looser.
känns riktigt roligt !
min första egna nya dator i mitt liv.
hihi.
idag ska petri sälja båten..
blir inga stora pengar. men vi blir av med en sak till.
det är inte den båten vi använder utan en annan båt.
den str visserligen hos ronny.
men skönt att den försvinner.
jag ska packa en massa tradera paket nu under helgen för jag tror att alla har betalat redan.
så bäst att packa så dom kommer iväg.


nu ska jag dricka lite mer kaffe och väckamin man !
men jag skriver snart igen !!!


massa kramar !!!

hoppas det blir en toppen dag !


1 kommentar:

Tina sa...

å vad glad jag blir av att du blev glad för kommentaren, vågade inte skriva mitt namn ifall du skulle bli arg. för vi känner inte varandra nu.. förr gjorde vi ju det men jag ville verkligen skriva att jag tycker du är så duktig! jag menade varenda ord jag skev!
Kram Tina