torsdag 3 mars 2011

dag 3 övergick till dag 4

ja igår va det dag tre på min stora satsning.
jag startade morgonen med en promenad runt gusum, blev inte långa rundan för jag skulle iväg till bvc med Nikita kl halv elva.
men detblev rundan runt affären och skogsvägen och hem. Leo skulle ju till dagis i vilket fall.och solen va framme så de va en helt ok promenad!
sen hem och äta gröt och fixa till sig !
sen for vi iväg till söderköping och bvc.
där veckohandlade jag och va på bvc sen blev det lunch hos mamma. hon bjöd på thailänskt. ris med tre stycken grillspett i jordnöts sås.jag blev övermätt och mådde lite halv dant en stund.
sen blev det kaffe och en havrekaka.
sen åkte jag hem från sörping och började med maten petri hade beställt tacos så det blev det. mumsigt men orkade knappt något.
sen blev det lite städning och fixande efter maten och läggning av mina små troll och sen gick jag ut och gick igen ! då blev det upp till skolan ner till birsa , handla kaffe och så upp till skolan igen och sen ner till skogsvägen och runt och hem. tog ca en timma. sen blev det kaffe och en dusch och så somnade jag i fotöljen. och vaknade och vinglade in i sängen !

så gårdagens mat:
frukost :
1,5 dl havrgrynsgröt med 1 dl mjölk och 1 tsk socker. kaffe med mjölk.
Lunch:
grillspett med ris och jordnötssås. ca 2 dl och två skivor gurka och två tomatskivor
melis: kaffe med en havrekaka.
middag: tacos.1 liten!
kvälls mat: 2 danenino och en liten macka med lättsmör och ost.

jag drack lite mer än 1 liter vatten och några glas saft och en massa kaffe. totalt gick jag 14800 steg.

idag började jag dagen med en långpromenad boliden runt och vidare mot skogsvägen och hem totalt 8900 steg. nu har jag precis fått i mig 1,5 dl havregrynsgröt med 1 dl mjölk och 1 tsk socker. och 1 st danenino.och en massa kaffe med mjölk.

dagen känns än så länge toppen !
skriver säkert ikväll igen så vida jag inte somnar i soffan igen !

kram på er alla där ute !

Inga kommentarer: