fredag 21 mars 2014

1 vecka !

första veckan avklarad sen op. nu är det bara tre veckor kvar tills jag kan vara utan gördeln på natten.....
och bara fem veckor ca tills jag eventuellt kan försöka vara med lite försiktigt i ett zumba pass.

jag mår bra kroppsligt ! torr jag... det känns ok i alla fall. trots att läkningen gör att det kliar och svider på sina ställen.
och jag kan inte röra mig som jag vill. men jag har inte ont så att jag lider. och det känns ju skönt.
det jag lider mest över just nu är psykiskt. jag vet inte riktit hur jag ska förklara det. men det är jobbigt att inte kunna röra sig, jobbigt att inte orka. jobbigt att vara begränsad.
men en vecka har flytit på ganska fort så jag hoppas att kommande vecka också flyter på fort.
jag behöver komma ut och gå. motionera. få frisk luft. kanske träffa andra vuxna människor.
idag va jag och hälsade på på jobbet. och det va kul, trots att jag skäms för att jag tycker att man borde se mer resultat eller jag trr att dom tycker att man borde se mer resultat.
men det va kul att träffa dom.
det händer ju ganska mycket nu kommande tid för mig. det finns saker som ska bli gjorda och mäten man ska gå till.
så på torsdag om knappt en vecka kommer min allra bästa vän och hälsar på. det känns härligt att ha det att se fram i mot. och jag tror att hon kommer stanna till och med lördagen.
sen kommer äntligen måndagen den 31/3 då ska jag på återbesök och då kommer dom ta bort förbanden och kolla om stygnen har lossnat. och jag kan förhoppningsvis få känna och se och stå upp och se resultaten.
så det ser jag fram i mot.
den första april fyller min make år och då tänkte jag försöka ha lite kalas eller hitta på något i anslutning till de. den andra april ska jag till bvc och prata med en familje terapuet om lite frågor och funderingar jag har kring min sons humör osv.
så kommande veckor kommer nog gå ganska fort.
jag funderar även på att börja med någon bra utrensning på kroppen och ändra mina matvanor lite så att kilona kan ticka lite neråt trots att jag inte tränar.
ska läsa in mig lite på lite små dieter och se vad jag kan hitta som skulle passa mig just nu !

ikväll ska jag bara ta det väldigt lugnt. dippa lite morötter och mysa i min nya soffa !

i morgon ska jag ut och gå........ hoppas att vädret blir så bra som möjligt !

//Elin// 

Inga kommentarer: