tisdag 18 mars 2014

nu kommer bilderna!


 på väg in klockan 6 på fredags morgonen den 14/3..... kaffe sugen hungrig och förväntansfull....

ja nu tänkte jag att det är dags att lägga ut lite bilder.
det har gått fem dagar sen operation och jag va inne på lasarettet i linköping igår och tg bort det sista dränet och la om såren lite.och naturligtvis passade mamma som va med mig med att fota massor.... :-)
man ser ju inget direkt resultat än, men man ser ju lite vad dom har gjort.
känns väl bra än så länge.
men jag har ännu inte fått veta vilken op dom gjorde och om dom sydde bukmusklerna eller inte. men om man utgår ifrån det vi vet så blev det inte några stygn på bukmusklerna. vilket känns trist !
men sjukgymnasten skulle ringa idag och lämna lite mer info om detta.
jag mår fantastiskt bra kroppsligt även om jag känner redan att läkningsprocessen är igång för det klias både här och där.
psykiskt så är det så där. jag känner att eftersom jag är en ganska aktiv person som är van att klara allt själv och jag rör på mig mycket städar mycket och är alltid i full gång så är det här med vila mitt största problem just nu. vadå ligga på soffan....
det funkar inte för mig !

 fyra dagar efter operation. man ser inte så bra hur det ser ut. och så underlättar det ju inte att jag har en stor kudde under svanken på bilderna.... jag ser ju gravid ut..... men bättre bilder kommer.


 timmarna innan op. målad på magen. nu är den där påsen borta!

 nyvaken efter narkosen..... pigg och kaffe sugen.....
 första gången jag fick stå upp efter op. härlig känsla.
mina vänner under fyra dagar. dränaget som man ska ha för att det inte ska samlas massa vätska under såren..... nu fyra dagar efter op är båda dragna. och det känns lättare på alla sätt.

fler bilder och information kommer på resans gång. är ju bara i starten på processen än.
den 31/3 ska jag ta bort omlägget och på återbesök.
så då blir det fler bilder.
från den 5 april behöver jag bara ha gördeln på mig på dagtid och från den 25 april slipper jag den helt !



Inga kommentarer: