måndag 17 mars 2014

nu är den gjord.,

nu är bukplastiken klar. det är måndag kväll nu och jag gjorde den i fredags eftermiddag.
vaknade från narkosen kvart i fyra på eftermiddagen. operationen tog ca 3 timmar !
vaknade oförskämt pigg och utan en sån där hemsk smärta som jag hade förväntat mig.
fick ligga och va lite små hungrig och törstig på uppvaket i ca 1,30 timmar och sen fick jag komma upp på avdelningen igen där mamma och ronny väntade på mig.
jag ringde till petri och mamma från uppvaket. det va skönt att höra sin make direkt när man vaknar , blir lite tryggt då !

väl uppe på avdelningen fick jag mitt efterlängtade kaffe och mamma och ronny åkte hem. så jag började messa och ringa till dom som hade bett om att jag skulle höra av mig efter op.
plus att jag la ut en lite bild på en lite trött nyopererad elin på facebook.
fick höra att jag va vacker trots att jag va nyvaken efter narkos.... haha ! snälla vänner man har :-)

jag fick åka hem från sjukan på söndags eftermiddagen så nu har jag varit hemma ett dygn och börjar redan gå min man på nerverna!
i morgon ska jag tillbaka till sjukhuset och ta bort det sista dränaget som ser till att det inte blir några vätske ansamlingar under såret.
jag hoppas även att dom öppnar gördeln i morgon! den ska jag ha dygnet runt i tre veckor och sen endast dagtid i tre veckor. så totalt 6 veckor för att få ett bra resultat på magen.
jag är så nyfiken så jag vill helst bara snabbspola framåt.

bilder kommer.

dom tog bort 2 kilo och en hel del cm på magen och om allt gick som det ska så sydde dom ihop bukmuskelaturen också.
åh vad jag vill se min nya mage och börja träna och få en fin kropp !

jag fortsätter berätta i morgon om min p och min nya mage....
tröttheten tar lätt över...
snart dags att sva... blodförtunnande sprutan tagen och snart ska antibiotikan och alvedonen intagas också tillsammans med en långtidsverkande verktablett...... hua. många piller blir det !

//Elin//


Inga kommentarer: