onsdag 19 mars 2014

nästan en vecka

i morgon har det gått en vecka sen operation. 
det har gått så otroligt fort. man förstår inte riktigt. 

visst finns de små saker som inte är så roliga. 
tex att inte få duscha. och att det kliar både här och där och gördeln nöter och känns lite små jobbig i mellan åt. 
men jag läker bra och mår skapligt. 
kroppsligt mår jag nog väldigt bra. psykiskt är jag lite känslig och trött. 
mycket prövningar att vara hemma dygnet runt. inte få träna eller jobba.
men jag har ju ett par veckor på mig att vänja mig vid det.

jag blir sjukskriven fyra veckor, sen får vi se. 
jag ska ha gödeln på mig i minst fyra veckor dygnet runt. 
och i morgon slutar jag med antibiotika och innohep. 
det blir skönt. 
små saker som gör att man kan lixom räkna ner dagarna tills man är återställd igen

i morgon är det ju redan en vecka av dessa fyra gjorda som jag ska ha gördeln dygnet runt. 
så om tre veckor ca är jag lite friare. 
om 9 dagar ska jag på återbesök och då hoppas jag att dom är nöjda med de dom ser! 

idag ska vi åka och handla. och vi ska även köpa en bättre begagnad soffa ! 
blir skönt . 
dagen kommer bestå av att rensa vinterkläder och tvätta och packa ner dom. och att få små saker gjorda som jag kan göra trots att jag inte får lyfta mer än 0,5 kilo. 

jag saknar jobbet och arbetskamraterna. 
men i morgon ska jag åka med Leo på 5 års kontroll på bvc och då ska jag hälsa på på jobbet en sväng. det ska bli skönt. 

//Elin // 

Inga kommentarer: