onsdag 19 mars 2014

sjukgymnastens samtal

morgonen har gått snabbt och tyvärr kanske jag har ansträngt mig lite mer än jag borde ha gjort.
nu har jag lite ont. men jag ligger med datan i soffan och ska vila. så jag passar på att blogga lite. 
det kändes så skönt att få svar på lite frågor när sjukgymnasten ringde i morse. 
dom har dragit åt vissa av magmusklerna.... dom högst upp. för dom neråt va fina och hela och jag vet ju att jag har en stark mage. har ju tränat den en hel del de senaste året. 
så känns skönt. det enda som kanske inte va så roligt va att dom rekommenderar att jag har gördeln på mig dygnet runt i alla fall i fyra fem veckor nu. så.... det e väl bara gilla läget. 
men bara man slipper ha ont och blir mer smidig så tror jag att gördeln inte kommer göra så mycket. 
jag får inte bära mer än 0,5 kilo de första 4 veckorna och jag får inte träna magen alls på 4 veckor. 
men promenader va helt ok! 
men nu när jag gjort det så kanske det är bättre att ta två små prmenader i stället för att köra slut på mig själv på morgonen. 
så i morgon blir det nog en lugn dag. 


nu ska jag vila.... 

//Elin // 
 

Inga kommentarer: