onsdag 9 april 2014

avgiftning och nystart

ja, denna vecka och nästa vecka kommer handla om avgiftning .
inget socker och så lite kolhydrater som möjligt.
det blir protein och grönsaker.
nu ska de sista kilona bort.
jag gjorde storkok på linssoppa igår.
så nu blir det att frysa in portioner och göra kött och annat till de.

som hjälp har jag en app på telefon, så jag väger allt jag äter nu.
så länge jag går hemma är det ju väldans enkelt.
men ska jag iväg eller sen när jag börjar jobba så blir det ju lite svårare.
men jag ska kämpa nu.
träningen består just nu av gåbandet.
och om knappt två veckor får jag börja zumba och med lättare träning.
jag räknar verkligen ner.

mailade med min dietist igår. lite bilder på bukplastiken och lite annat.
hon rekommenderade att jag äter proteinrikt och proteinrika mellanmål.
så det blir att satsa på de nu.
jag måste lyssna på henne.
ska försöka gå tillbaka till att äta som jag gjorde precis efter operation.
äta smått och offta och dricka mycket. minst 2 liter om dagen.

bilder på magen kommer och recept och olika tips kommer.

jag la ut en bild på ett jobb som petri gjort.
och genast ville fem av mina vänner ha tavlor.
så nu kan han producera lite tavlor.
det är kul ! bilder kommer.

trots regnet så tänker jag ha en bra dag!

// Elin//

Inga kommentarer: