tisdag 8 april 2014

tisdag och grått

det regnar och regnar.
man blir ju inte direkt pigg av vädret.
inte heller inspererad att göra något.
jag hade tänkt gå ut och gå , men så blev det inte.

idag får det bli inneaktiviteter.
frågan är bara vad. för jag har ingen lust att
storstäda huset med tre rastlösa barn.
eller ska man åka och handla lite? 
fördriva en timma eller två i affären ?
mat måste man ju ha.

idag har jag än så länge lyckats hålla en bra kost.
till frukost: en kaffe latte på nyttigt vis.
och till lunch en halv burk tonfisk, två ägg, ett salladsblad och två körsbärstomater.
ganska lagom faktiskt.
och kaffe till de.

till middag tänkte jag göra linssoppa.
det blir smaskens ihop med lite keso.
barnen och maken vill säkert ha något annat.
kanske pannkakor eller vad jag kan hitta på.

till kvällen funderar jag över att göra morötter med dip.
och då göra dippen på kvarg. borde väl funka!?

appen på telefonen hjälper mig att hålla koll.
idag ska jag försöka gå längre än igår på gå bandet.
igår gick jag 30 minuter.
idag kan jag ju traska 40 minuter. men ställa den framför tv så det
blir lite roligare.
om det slutar regna kanske man kan ta en ute promenad också!

ha de gott....

//Elin //

Inga kommentarer: