onsdag 23 januari 2008

dagen som varit.....

jaha, ytterligare en dag har gått, idag vägde jag 101,9, så jag minksar lite för varje dagsom går ! känns skönt, men jag vill komma under 100, gu va jag tjatat om det tänker ni, men för mig är det en stor grej. jag har inte vägt under 100 på många herrans år så de skulle va så kul att komma dit igen. och det kommer jag väl att göra snart hoppas jag... idag började jag morgonen med att plocka in ved, för vi hade ingen inne, så nu finns det massor. och då fick jag ju samtidigt ett litet träningspass. sen gick jag ut och gick 30 minuter med vovvarna och efter set satte jag igång med disken och städningen. men trots det så har jag bara fått ihop ca 6000 steg på stegräknaren under hela dagen, det är ju mindre roligt, men jag tänkte försöka träna ikväll så jag kommer upp till mina 10000.
igår fick jag ett samtal från en bekant som berättade att hon fått remiss skickad till operation, så inom ett år borde hon ha fått genomgå samma operation som jag. kul för henne.
hoppas allt går bra för henne, och att hon slipper vänta så länge som jag fick vänta....

nu ska jag gå ut med hundarna och lägga på lite paket som jag haft på försäljning på tradera, men jag skriver nog senare igen. skriver och berättar om jag fick ihop mina 10000 steg och om jag tränade eller ej. tänkte jag skulle försöka göra lite situps snart också. jag tror det vore bra, i morgon är det dags för friskis och svettis igen. det blir skoj och skönt, jag ser faktiskt fram i mot att få komma dit nu mera för det känns så skönt i kroppen efter ett pass. så jag tror att jag förndrat mitt liv precis som man ska efter en operation.
en av mina vänner frågade mig om jag blivit tränings beroende, men de har jag väl inte, men jag gillar det mer och mer för jag känner mig så lugn och nöjd i kroppen efteråt. och jag känner stor skillnad på hur jag mår nu och förut.....

kram och på återseende!


Inga kommentarer: