torsdag 13 mars 2008

regnigt men ändå pigg !

halloj !
nu sitter jag här igen och skriver, blev visst inget ilägg igår, men å andra sidan skrev jag ju tre i förrgår !
jaa, igår hände det inte så mycket i mitt liv, i alla fall inget spännande.
morgonen började med att vakna ge barnen frukost och skjutsa dom till skolan. sen gick jag långprommenad med vovvarna och grannen och hans hundar. grannen är en man i 60 års åldern, men rolig att prata med och har mycket intressant att säga, sen bjöd han och hans fru mig på kaffe så då blev det kaffe och mer prat. klockan elva kom jag hem därifrån.
då hade Ninna ringt så jag ringde upp henne och hon kom och drack en kopp kaffe och pratade lite skit och jag hjälpte henne att fylla i ett papper.
när hon åkte hade barnen kommit hem, men dom hade med sig en kompis så dom lekte snällt på deras rum och jag passade på att plocka in ved och sen duscha. mycket motion blev det . jag hade fått ihop mina 10000 steg före klockan tre. kanon bra !
på kvällen sen va jag seg, pratade en stund med min kompis eva i telefonen och sen gick både petri och jag och la oss vid elva. skönt att somna tidigt !

idag vaknade jag, seg men på gott humör. jag tog mina hundar på en prommenad, men jag joggade halva rundan det va också skönt. vovvarna verkade dock lite förvånade över att jag sprang. det duggade hlea tiden, men det va skönt i alla fall.....
sen fick jag för mig att städa datarummet och fixa i ordning lite. så jag har tagit ner en data till i datarummet och kopplat ihop den, för jag tänkte jag skulle göra i ordning den till min mamma och sen göra i ordning hennes gamla till barnen ! blir lite jobb, men då har man ju något att göra.
sen blev de dusch och äta lunch och nu precis har jag varit och hämtat barnen. det regnar ju idag så jag tyckte dom kunde slippa gå hem. vilken snäll mamma jag är, fniss!

nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på men jag känner att jag har en massa energi, så jag skulle kunna göra lite nytta för mig ! kanske skulle laga god mat, men jag har ingen fantasi känner jag !
undrar vad jag kan hitta på.

ikväll blir det att åka till dansen med felicia och sen efter det ska jag till friskis igen tror jag, om syrran ska gå. det hoppas jag att hon ska ! tyvär vet jag inte vem som är instruktör idag men det märks. vill verkligen träna i vilket fall . än så länge idag har jag fått ihop 6000 steg, vilket är bra tycker jag ! det innebär att jag förmodligen får ihop mina 10000 steg om inte lite till.
tyvär så har jag stått stilla i vikt i två dagar nu eller om det är tre, men jag hoppas att det kommer i gång snart. och det brukar det ju göra, och trots det så oroar jag mig varje gång.

på lördag ska jag till syrran på 30 års fest, det blir nog skoj ! vi ska förmodligen gå ut efteråt. och det va ju ett tag sen jag va ute, och syrran med för den delen. ska bli kul att träffa hanna också det va ju ett tag sen !

tack till er som skriver kommentarer till mina inlägg ni betyder så mycket för mig och får mig att orka göra allt som jag gör för att nå min målvikt. kram till er ! och även ni andra som läser min blogg, tack till er också !

nu ska jag börja fixa lite !

kram , kanske skriver mer sen !

1 kommentar:

Anonym sa...

Kramen tebax =)
Hoppas du hittar nåt fint till festen på lördag.
Kramiz