måndag 21 april 2008

-50 kilo !!!!!!

hej !
nu har jag gått ner 50 kilo och lite till ! jippppiiii! 50,6 kilo minskning. blev så glad när jag ställde mig på vågen i morse. visserligen har jag blivit smittad av min vän Malins magsjuka som hon fick i tunisien, så jag har ont i magen och diarre sen igår morse, inget jag äter vill stanna kvar, ringde sjukvårdupplysningen och dom sa ungefär vad jag redan visste. men det går väl över så småningom, hoppas jag. Malin mådde bättre idag men får inte jobba på en vecka. och hennes provsvar kommer i slutet av veckan, så då får vi reda på vad det kan vara för skit. inget kul.... nu sitter jag och försöker äta ett äpple, för magen skriker efter något. är jätte hungrig.... fy för detta !

men i vilket fall som helst idag firar jag -50 kilo, en stooor milstolpe för oss opade. och det känns så himla skönt. risken finns väl att jag rasar ett par kilo nu på kuppen med att ha diarré, men huvudsaken som hon på sjukvårdupplysningen sa är att jag försöker äta skon kost och få i mig vätska. så nu blir det att tvinga mig själv att dricka. blä!!!! och så fick jag inte äta några råa grönsaker, så min sallad och min gurka får jag ge till barnen.... snyft !

jag ska börja städa badrummet nu tänkte jag, energin nivån är ju inte så hög när man mår så här. men man måste ju göra något, så jag sätter fart med det. då blir det ju fint där i alla fall...

idag ska barnen till kvarngården ifall dom vill. jag vet inte vad dom ska göra i dag men man får väl hoppas att det blir skoj ! michelle är på praktik denna vecka så jag hoppas att hon får skoj också !

nu ska jag sätta fart men jag kanske skriver ikväll igen... får vi se hur denna dagen artar sig !

ha de så bra så länge !

kram kram !

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Hoppas verkligen att du mår bättre idag än vad du verkar ha gjort igår! Själv mår jag bättre men får "bara" kramp i magen när jag äter nu och får gå på toan färre gånger än förut...så det är väl bättre iaf. Krya på dig vännen.
Kram Malin

Anonym sa...

Grattis till 50 kilos strecket =)
I söndags bodde jag oxå på toaletten och spydde som en kalv inget kul alls. Hoppas du kryar på dig.
Kraam