tisdag 22 april 2008

sovrums städning!

förstår inte riktigt att jag fick orken till det, men jag gjorde det i alla fall. jag sädade sovrummet. jag tänkte bara gå upp och damsuga på övervåningen men det slutade med att jag städade hela sovrummet, bytte gardiner och damsög och tog ut hundsängarna och dammade av deras madrasser och satte upp en hörn hylla till tv, så nu har vi tv i sovrummet igen. sen får vi se vad petri säger om upphängningen om den är godkänd eller icke.det blev i alla fall väldigt fint om jag får säga det själv. jag är nöjd, bara synd att jag vill ha andra tapeter där inne. men man kan göra fint så länge med hjälp av det man har.
vår säng med överkast och nya gardinerna ifönstret.och bild nummer 2 är på tv hyllan !


diarrén håller i sig och det är inte mycket av det jag äter som får stanna kvar i kroppen, trist men så är det. jag har gått ner sju hg till så nu väger jag 86,5 kg, med en viktminskning på 51,2 kilo. helt sjukt, kul att vågen visar neråt men av fel anledning som sagt... jag hoppas att det här snart går över, för jag påverkas med att bli hiskligt trött.

jag träffade på en arbetskamrat nu när jag va i affären, hon är sjukskriven så jag har inte träffat henne sen innan operationen. men hon kännde igen mig, hon va tvungen att titta två gånger sa hon, men jag fick en kram och hon tyckte att jag va jätte fin. det är kul att höra, det gör att man vill vidare och att man orkar kämpa vidare. det va skoj att träffa henne.

snart kommer petri hem så jag ska snart börja med maten. barnen är på badhuset och har skoj så dom ska jag hämta klockan sex. då kommer dom vara hemskt hungriga. men dom har säkert haft skoj i alla fall.

ska bli skoj att se hur petri reagerar på vårt sovrum. fniss!
i morgon ska jag fixa i ordning barnens rum tror jag.... dom måste ju också få fint. och michelle måste ha andra gardiner. så det finns att göra.
nu ska jag ta och göra något vettigt, jag kanske skriver senare igen och berättar om petris kommentar till rummet!

puss och kram och ha det gott i solen !

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va flitig du är, vill du ta svängen hit oxå "asg"
Jättefint blev det.
Kraam vännen