lördag 22 november 2008

fredagen och lördagen, va tiden rusar iväg !

hej !
ja tiden går fort... men så är det ju jämnt. i alla fall helgerna tycker jag !
igår lämnade vi barnen till deras andra föräldrar och så hämtade vi vår barnvagn.
den underbart snygga barnvagnen, så nu ä
r den ihopsatt för vi ville kolla
så allt fanns med och så att det va rätt färg so
m kom. eftersom det är så lång leverans tid så vill man ju vara säker.
så nu står den i hallen och bara ser snygg ut
! och väntar på vår lilla bebis.
visst är den fin ? !

så mysade vi bara resten av kvällen, visserligen skulle d
et väl ha varit mysigare och jag inte dumpat på vår mat.... vi åt flygande jakob. och jag klarar ju bara lite grand av det. men igår ville inte min mage alls, så jag låg med en blöt trasa på toagolvet och jämrade mig över illamåendet och önskade att jag kunde kräkas. men icke... petri kom och la en filt på mig, han är så gullig, och eftersom vi åt i tv rummet så vägrade jag gå in där så länge det luktade mat. men petri vixade det också. bar ut maten och fixade.. så jag kunde kommain i tv rummet och fortsätta se på film igen ! det va lite skönare att ligga i soffan... än på toagolvet, efter ca en halvtimma så mådde jag bättre.
vid tio gick vi och la oss och såg på tv i sängen i stället, jag somnade nog ganska direkt.

vaknade klockan åtta idag, jag som tänkt ha sovmorgon.
lite längre än vanligt blev det ju. meninte mycket.
så det va bara att gå upp och fixa kaffe, o
ch hungrig som en varg va jag.
jag vägde mig i morse och hade gått ner nästan ett kilo, så det känns ju skönt att jag står kvar på samma vikt nu som för ca 2 veckor sen. ja
g undrar vad barnmorskan ska säga på tisdag, hon är ju så nöjd över min vikt och mina värden...
ska ju till henne innan tillväxtultrat. så det är ju
bra. då får man allt kollat på en och samma dag ! sen minns jag inte när nästa tid är men det har jag uppskrivet. det blir väl ca var 14 dag nu kommande månaden kan jag tro.

min mage ser ut så här nu, tycker själv att den blivit mycket större bara sista veckan !
eller vad tycker ni ?
här kommer en bild f
rån vecka 17 som en liten jämnförelse.
någon skillnad?


nu längtar jag massor. allrahelst när jag kände på vagnen och åkpåsen och allt.
nu vill jag att vår lilla bebbe kommer.
en sak till som jag längtar efter är att få motionera normalt igen, och få se kilona hoppa av en. jag vill fortsätta gå ner i vikt när bebisen kommit ut.
va underbart att gå långprommenader på vårkanten med barnvagnen och vovvarna... och med familjen. picknickar och allt sånt.
nu längtar jag till varma våren också.. va härligt!

idag är det nämligen kallt och blåsigt och snöigt här hos oss.
vi va ute med vovvarna förut och tårarna rann på både
mig och petri för att det blåste så kalla vindar. fy!!!


nej, nu ska jag hämta mig en varm kopp kaffe och sen ska jag svara på mina mail som jag fått. sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på !
petri är i källaren !

jag kanske skriver mer sen.

puss och kram och njuta av helgen!

jo en sak till !

grattis på namnsdagen felicia.
det är cecilia dagen idag !
puss på dig !

Inga kommentarer: