måndag 17 november 2008

trist! trött och kallt! jag är lite negativ !

god morgon.
eller inte god morgon ! jag är så hemskt trött.
och det är kallt som tusan ute. och jag känner mig
allmänt dassig idag. skulle kunna sova resten av året!
jag tror mina blodvärden har gått ner igen för nu känner jag
mig lika trött som jag gjorde för ett tag sen. eller så är det detta hemska
väder som får en att känna sig som en sömngångare. suck.

igår va jag på gråthumör, hade helst av allt krypit ner i petris famn och bara tjutit loss
i ett par timmar, kanske skulle det ha kännts bättre. men jag gjorde inte det, utan höll mig
flytande hela dagen. trots att jag kände mig osocial. jätte tråkig människa. men det är väl lite så
i slutet av graviditeten också. man känner sig inte lika snygg, attraktiv och go som vanligt, man känner
sig bara stor och trött och trist. trots att jag älskar min lilla mage och vill absolut inte föda än, njuter på ett sätt också. kanske svårt att förstå, men så är det.

det som är jobbigt är väl att jag har allt att ta hand om utöver magen och mig själv.
jag har huset som ska städas och vara någorlunda fint, jag har mina två vovvar som vill ut minst två gånger per dag, eldningen så att huset är varmt och så alla kan duscha, barnen så att dom kommer som dom ska till skolan och gör sina läxor och får sina måltider och allt. så har jag petri, skjutsa honom till jobbet och se till så han har matlådor och får mat när han kommer hem. så jaa, det känns som det är lite mycket som ligger på mina axlar. men samtidigt ärdet ju jag som går hemma och borde orka allt detta. men inte just nu !
i alla fall inte idag känner jag ! suck !

julen närmar sig ju nu, kom på det igår då jag började räkna veckorna. fy va fort det här året gått.
helt otroligt var tar all vår tid vägen undrar man !

jag va så arg på petri i natt, fan, han slet av mig mina täcken mitt i natten. båda täckena.
jag vakna och bara blev så arg, och så får jag tillbaka det tunna täcket av han.
sen vänder han sig och sover igen. nu på morgonen berättade han att hans täcke ramlade ner på golvet och han frös. så han tog det som fanns, och han visste inte att det va mitt.... men jag frös också..... ha ha ! ja så kan de va.

nu ska jag lägga mig och slappa en liten stund innan mina små håriga, fyrbenta vänner vill ut.

njut av dagen allihopa. och ta hand om varandra !

kram !

Inga kommentarer: