måndag 17 november 2008

måndagens kalla väder !

japp, i dag har det varit kallt, men solen har också tittat fram lite då och då.
på morgonen va vi tvugna att skrapa rutorna. det va lite små kyligt när jag
skjutsade petri till jobbet klockan sex. men bilen blir ju varm ganska snabbt.
sen va det bara raka vägen hem och fixa frukosten till barnen och allt som skulle
packas och ordnas. och sen i väg till skolan. petri tände b
rasan innan han åkte iväg så det blev fort varmt här hemma. när jag hade lämnat barnen så va de hundarnas tur. så jag tog faktiskt en 20 minuters prommenad på gärdet så dom sprang lösa och jag gick lite lugnt. fick bara lite sammandragningar, men jag klarade prommenaden och det va riktigt skönt.
när jag kom hem tog jag en varm dusch oc
h sen har dagen bara rullat på.
jag har till och med sovit en timma. och det brukar jag inte unna mig. men jag va så
trött så jag va tvungen kände jag för att orka med dagen.

klockan halv två va de dags för kvart samtal i skolan, och det gick kanon bra.
barnen är jätte duktiga och ligger bra till i allt, felicia har det lite jobbigt med läsningen men har utvecklats massor enligt läraren och kommer att
klara av nivån galant för det också.
det känns skönt att veta. och jag märker ju också att det går bättre och bättre.

efter kvartsamtalen med barnen så skjutsade jag dom till kvarngården då dom hinner va med större delen av tiden, dom va bara ca en halv timma försenade. så nu är dom där och har julpyssel. kul för dom tror
jag !

om en kvart ska jag åka och hämta petri och sen ska jag hem och laga mat och hämta barnen på kvarngården. i övrigt tror jag att den här eftermiddagen kommer bli ganska lugn och skön.

jag tog kort på min lilla mage idag så här kommer två stycken.... det är så roligt att fota magen eftersom man kommer att minnas det resten av livet och se utvecklingen vecka för vecka. och om en vecka är det dags för ultraljud igen... skönt, jag tror att min mamma ska få följa med denna gången eftersom petri jobbar !

nu ska jag snart åka. men jag kanske skriver mer ikväll !

kram på er ! och ha en bra kväll !

Inga kommentarer: