onsdag 19 november 2008

första snön föll !





jaa, igår kom den, både efterlängtat och inte!
SNÖN!
barnen blev jätte glada och sprang ut för att leka och samla snö.
helt underbart att se deras glädje över en sån sak.
jag minns själv hur lycklig man va när första snön kom, hur glad man blev när man fick ta fram sin pulka och dra i väg!
det ve ju helt underbart!

å andra sidan så va de ju riktiga vintrar när jag va liten. nu kommer det ju knappt någon snö. man undrar ju hur det ska sluta med alla klimatförändringar !

våra barnbarn kanske inte får se någon snö !
det kom ju inte så mycket. men lyckan va i alla fall total för en stund.
idag på morgonen blev dom så besvikna att den va borta.
dom hade ju önskat sig att det skulle ha snöat hela natten och blivit pulka väder.

nu är klockan halv nio och jag har nyligen lämnat barnen till skolan och ska strax hoppa in i duschen. och så ska jag väl gå ut med mina vovvar också...
sitter just nu och äter en pepparkaka. mumsigt värre...

jag skriver säkert senare igen för just nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva... dagen har ju inte börjat riktigt än och därför har jag inte sååå mycket att berätta !

hoppas att ni får en trevlig dag allihopa !

kram på er !



Inga kommentarer: