söndag 16 november 2008

vår helg !

jo då, helgen har varit bra tycker jag nog!
vi har mest tagit det lugnt
men ändå fått en hel del gjort.
det sköna är att michelles rum börjar bli klart
och felicias rum är nästan klart. ellens rum ska jag försöka fixa
med lite i morgon. fixa sminkbordet och lite så. och sätta upp lite tavlor
i felicias rum. vårt sov rum är lite mer i ordning nu eftersom
gymmet har sin plats och alla kartonger som skulle upp på vinden är där
och alla tomma kartonger likaså.
jag har damsugit övervåningen idag och det är ju alltid skönt att städa i ordning.. ska fortsätta
med det i morgon för jag är sååå trött på oordning... jag vill få ordning i huset. det är ju lite grand kvar och det känns som att julen närmar sig fortare än vad man tänkt sig...

loftsängen och datahörnan börjar i alla fall bli klart... och det va ju ett av de värre momenten. dels att få upp loftisen och dels att få upp gymmet. eftersom jag inte kan bära. petri kan ju omöjligt ta såna saker själv. så ronny och mamma och jag och petri hjälptes ju åt med loftisen förra helgen. och hasse hjälpte till med gymmet idag. min träningsmaskin som inte heller får plats längre, ska få bo hos ronny ett tag tills jag vet var jag kan ha den och tills jag kan komma igång och träna igen. jag längtar tillbaka till friskis och svettis, jag mådde så otroligt bra och det va så kul att gå på friskis. jag blev glad av det !
så jag hoppas att jag kan börja med det så snart som möjligt efter lilla bebbeli kommit till världen. det finns ju ett par kilo att plocka bort till innan min viktresa är över.

i övrigt i helgen så har min vän tette varit här med sin son theodor. och fikat idag. det va mycket trevligt och vi hann prata en massa innan hon va tvungen att åka !
så hon kommer förmodligen att vara i viken fram till tisdag och sen åka tillbaka till dalarna... synd att vi bor så långt ifrån varandra. men ändå kul att hon hittat sitt ställe att bo och trivas på ! det har ju inte vi gjort ännu. gusum är ju inte var vi vill tillbringa livet direkt..
men det är billigt och det finkar tills vidare! kanske vi kan flytta i framtiden !

so mjag skrev tidigare så har även hasse , felicias pappa, varit här idag. så han åt middag med oss och fikade, sen hjälpte han petri att bära upp gymmet och dom pratade en massa. eller vi allihopa.
sen duschade jag barnen och efter det rastade vi vovvarna. så den här dagen har varit bra och det har ändå funnits en hel del att göra...
jag har mått bra hela dagen. men har lite ont i revbenen. det är någon liten filur som sträcker ut sig ! vill ha all plats där inne för sig själv...
oh vad jag håller tummarna för att vårat lilla skrutt ska ha växt till sig till nästa ultra ljud...

nu är det dags för mig att sova. för i morgon blir det att gå upp tidigt med barnen. det är ju skoldags igen ! men jag skriver nog lite i morgon igen. då är det dags för utvecklingssamtal med felicia och ellen. så då kan jag berätta hur duktiga dom är i skolan.
och så kan jag försöka ta ett nytt kort på magen !

sov så gott allihopa !

kram och på återseende !

Inga kommentarer: