onsdag 12 november 2008

idag är det torsdag !

japp, idag är det torsdag och jag är sååå trött... sover sämre och sämre på nätterna.
i natt va det riktigt jobbigt att försöka sova ordentligt.
hörde att Diesel va uppe och gick mycket i natt och jag själv va på toan
fyra gånger. vände och vred på mig hela natten. vet inte om det beror på att petri
jobbar eller om det beror på bebismagen. det trycker ju lite överallt nu, och jag mår lätt
illa om jag ligger fel. suck, det är lite styrigt med en stor mage. men så underbart i alla fall.

idag har jag inga planer alls faktiskt. vet inte om jag ska anstränga mig med något.
eftersom jag varit så trött nu i två dagar så funderar jag över om jag bara ska
ta det lugnt och inte göra något alls idag... måste ju styra lite med det vanliga. alltså gå
med hundar, plocka in disken och fixa maten. men jag orkar nog inte hålla på med möbleringen.
eller jag vet inte. det kanske blir lite plock med det också innan dagen är slut. jag skulle så gärna vilja vara helt färdig med allt va huset heter, så man kan börja ta det lugnt.
petri jobbar två nätter till denna vecka och nästa vecka är det 7-16 passet. sen fick han reda på igår att han bara ska gå natt hädanefter och kommer då att jobba natt måndag till onsdag varje vecka resten av tiden ledig.
det är ju skönt på sätt och vis. och man vänjer sig ju vid att han är borta vissa dagar, men jag skulle hellre ha honom hemma på nätterna sen när bebisen kommer. men han kommer tjäna bättre om han jobbar natt, så man får se det positiva i det och som sagt man vänjer sig ju vid det också !
det är i alla fall underbart att han får behålla jobbet med tanke på hur många dom ska ge sparken,men att han ändå får vara kvar. kunde varit han som fått sparken och det hade ju inte varit alls skoj !

just nu sitter jag och dricker lite morgon kaffe. inte direkt jätte gott.
har funderat lite på sista tiden om jag ska sluta med kaffe för det ger
inget för mig i alla fall, mår oftast illa av det. men beroendet är stort, har ju alltid druckit kaffe,
i alla fall på morgonen. och har alltid tyckt att det varit gott.
men nu är det inte så där jätte mumsigt längre! får se om jag klarar av att sluta!

nu ska jag fortsätta surfa runt på internet en stund innan det är dags att ta vovvarna och eldningen.
*gäsp*

men jag kanske skriver sen. ska försöka ta lite bilder i huset idag!

kram och ha en bra dag !

Inga kommentarer: