söndag 9 november 2008

det går framåt !

ja, nu har vi fått en hel del gjort i helgen.
veden är färdig kapat, det fixade ronny
och petri igår, nu ska vi bara
klyva det sista, och det går nog ganska fort om vi alla
hjälps åt. sen ska vi väl vinterbona lite i trädgården också, för
det har jag inte hunnit med än, eftersom det
varit så mycket att göra inomhus. i år tror jag att jag ska ha
en julgran vid vägkanten i våran stora urna, en liten julgran eller
jul en, det tror jag blir fint med en ljusslinga på. vi får se vad det
blir, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med det.

just nu sitter jag och dricker mitt morgon kaffe och njuter av att vakna till liv.
vaknade för ca en timma sen och ska väl snart sätta fart med
att fixa till i loftsängen och vid datan och se om petri kan hjälpa mig bära upp
lite saker så att michelle får i ordning på sin säng i sitt rum. vi har ju inte börjat måla än, men det kan man fixa i veckan, petri och jag försökte planera lite
hur vi ska möblera hennes rum så det blir smidigt. så vi får se vad hon tycker om det hela. i så fall försvinner våran stora garderob i hallen in till henne
så hon får massor av utrymme till sina kläder.
vi behöver ju mer plats i hallen också snart eftersom våran vagn måste ha lite utrymme också sen. den måste ju ha en parkering.
dock skulle jag vilja måla om hallen, typ kanske till blått och vitt eller svart och vitt. det skulle nog göra att hallen känns större. skulle kanske funka med grått och vitt också. men jag vet inte om orken finns till det just nu, kanske måste vänta tills lilla bebisen kommit ut, så man är lite smidigare.


igår kväll, va jag så trött och hade lite ont både här och där så jag bröt i hop och somnade gråtandes. är man gravid så svallar alla känslor både nu och då.
jag som avskyr att gråta. men jag somnade ganska omgående.
har sovit ganska bra, men kännt mig väldigt stressad över att veta att vi måste få ordning i michelles rum också. och hallen och datahörnet.
jag ska sätta in foton sen så ni får se. när väl datahörnet och michelles rum börjar bli klart så kan vårat sovrum också bli helt färdigt och det ska bli underbart.


nu är det dags att väcka petri och sen är det dags att sätta fart så att vi hinner med lite saker innan barnen kommer hem. i morgon får jag nog pyssla själv med allt här hemma för då vill nog petri jobba i källaren, och på tisdag ska vi på tillväxt ultraljudet så då går ju den dagen åt till det. för direkt efter ska vi till en läkare för att prata igenom ultraljudet. jag hoppas att allt verkligen ser bra ut. är både orolig och förväntansfull... har vi otur och bebbeli inte vuxit som den ska så måste vi plocka ut den. och det vill vi inte redan... vill gå tiden ut så att bebisen får bästa förutsättningarna den kan få !


nej, nu ska jag sätta fart, men jag skriver mer senare och kommer kanske ut med lite bilder senare också, om jag hittar kameran.

ha en bra dag !

puss och kram !


Inga kommentarer: