fredag 7 november 2008

stoora staden !

dagens bild vecka 32+0.... min lilla mage !



go kväll !
klockan är elva nu, dags att sova...
idag har vi skjutsat barnen till sina andra föräldrar.
känns aldrig skoj, men samtidigt är det skönt att komma ifrån varandra
lite ibland också. det behöver man ju i mellan åt.
idag va det trafikstockning tack vare en olycka som hände strax utanför navestad. en lastbil välte med massa bensin i tanken, men det blev ingen läcka på det i alla fall. skönt det.... men dom hänvisade all traf
ik mellan söderköping och norrköping att köra via västra husby, blev en liten omväg, men det gör ju inget, kan man ta ibland.
när vi kom ut på gamla övägen va det trafik kaos där med, för där hade ett par bilar krockat i en korsning. så hela norrköping va som ett stort kaos idag.... alla dåliga förare ute på samma gång. fniss. nej vars jag s
koja bara. olyckor händer så lätt....

det tog längre tid i stan än vad vi räknat med så vi va hemma vid åtta tiden. suck, va de e jobbigt att vara i en massa affärer. men det gick bra, vi va till jula och media markt och city gross och mekonomen. så vi hann med en hel del. gick även in på nyöppnade toys r us och kolla lite julklapps idéer till tjejerna, hittade väl inte så där jätte mycket, men det fanns ju lite i allafall.
jag gick och tänkte att genommed att dom har öppnat så borde lekhuset bli billigare på en massa saker för att konkurera, jag hoppas att det är så. ska kolla julklappar där med.
skrev en juklappslista på lite idéer idag. kom i alla fall på lite saker! ska bli kul att börja snart.... man är ju alltid ute i sista sekund. måst
e även börja med julkorten och allt. men orken är lite mindre än vanligt detta år.

idag har jag haft en hel del förverkar och sammandragningar så jag vet inte vad det är. undrar nästan hur denna lilla krabat ska kunna
stanna två månader till där inne.... jag hoppas att dom kan kolla upp det också på ultrat på tisdag så allt ser bra ut. blir ju lite små orolig när man får så mycket.... men nu har det varit lite lugnare på kvällen... hoppas att det är lugnt i morgon....
egentligen ska vi ju hålla på med veden, men jag vet inte om jag överlåter det till ronny och petri så att jag inte åker på en massa förverkar igen, eller än värre att jag får värkar eller vattenavgång... vill inte föda riktigt än!

jag ska försöka tömma datarummet på de mesta i morgo
n, så man kan börja ta ner loftisen i morgon. när ronny ändå är här och hjälper till.jag hoppas att jag hinner tömma en massa innan dom kommer och en massa innan dom är klara med veden
jag dagen till ära, lite söt kanske ? nej. men jag tycker det är
roligt att fota mig... blir ännu roligare sen när jag går ner i vikt igen !


nu ska jag ta och hoppa i säng, för det blir nog och gå upp senast åtta i morgon och sätta fart med det mesta... det viktigaste är att all ved blir kapat, sen kan alltid barnen, jag och petri hjälpas åt att klyva det som är kvar.... vi har ju fått in det mesta i alla fall...

ska äta en clementin nu och dricka lite, så är det dags att krypa ner.
är sååå trött efter den här dagen, samtidigt känner jag mig stressad att få saker gjorda så att vi kan plocka ner loftisen i morgon ! skulle va skönt.

sov så gott allihopa !
skriver nog ett par rader i morgon också !

puss och kram !

Inga kommentarer: