torsdag 6 november 2008

flera dagar har ju gått!

ja, nu har det gått ett par dagar sen jag skrev sist.
va tråkig jag är. men jag har haft en hel del att göra. både med
huset och med barnen. Felicia har ju varit hemma sen i söndags på grund av feber och fick gå för första dagen idag, hon blev super lycklig att jag släppte iväg henne.. *ler*

i övrigt så börjar Ellen och Felicias rum bli klara, men det är lite klart innan man kan pusta ut med dom rummen, vårt sov rum är halv klart. men det går inte göra mycket mer nu förrän loftsängen kommit upp och man kan börja ställa i ordning kontor och gästsäng där. så jag får ha tålamod.
men det börjar ju bli bättre och bättre. michelles rum ska jag och mamma börja med i helgen, och ronny och petri ska ta upp loftsängen till övervåningen, därefter är det bara att börja måla. hon ska ju ha bruna väggar....
bebisens grejjor kommer upp lite då det närmar sig och lite efter vi kommit hem med bebisen, jag vill inte sätta upp något innan man vet att allt har gått bra.

va hos barnmorskan i tisdags och det gick jätte bra.
vi tog blodtrycket så det va lite lågt, hade 105/60 och det har ju legat runt det hela tiden. jag hade gått upp 1,3 kilo sen sist. alltså på tre veckor. och mitt sumfus fundus mått va på 30. så det följer skalan som det ska. hon va nöjd med allt.
jag mår väldigt bra, trots denna tröttheten och lite mycket sammandragningar i mellan åt. men jag njuter verkligen av att vara gravid och petri är helt underbar..... kan nog inte hitta bättre blivande pappa... jag haft tur... båda gångerna jag varit gravid...

nu ska jag alldeles strax åka och hämta mina barn från skolan
efter det ska jag nog inte göra så mycket vad jag vet...
slå in lite tradera paket kanske och laga mat vid fyra snåret.

jag är så trött nu på eftermiddagen. vi har besiktat vår bil idag och det gick ju som väntat. inget värre än det vi misstänkte. så det är bara att ta och fixa lite ! men nu får vi ju köra en månad till i alla fall. skönt det. efter vi besiktade bilen gick vi ut i skogen med vovvarna och efter det har jag duschat och lite sånt.
skulle nog behövt vila men har tyvär inte hunnit det än ! suck !
telefonen har ringt en hel del.

vi får se om jag kan vila en stund nu efter jag hämtat barnen...
skulle va skönt!

jag kanske skriver mer senare och sätter ut lite foton, jag har tagit lite nya på magen idag.
i morgon går jag in i vecka 32, vilket innebär att jag bara har ca 8 veckor kvar innan bebbeli kommer...
underbart !!


kram på er!


Inga kommentarer: