torsdag 6 november 2008

god fredags morgon !

ja nu är det fredag igen, nu tycker jag dagarna har rusat iväg igen.
ett tag kändes det som om det sniglade fram och att jag varit gravid i flera år.
men nu springer tiden.jag går in i vecka 32 nu. helt otroligt, det va ju inte länge sen som jag va i vecka 12. jag gjorde väl gravtesten i vecka 6 tror jag. och det känns som om det vore igår. fniss.
inte tala om operationen. den känns inte som om det vore över ett år sen. känns som om jag gjorde den i morse. förutom att jag inte har så ont som jag hade direkt efter den. ha ha !

tiden flyter iväg, magen växer, barnen växer, snart fyller dom tio och bebbeli har kommit till världen.
snart är det ju föresten julafton, och då är det inte många dagar kvar tills bebbeli ska komma.
läser ganska mycket om förlossningar nu, hoppas att jag kan föda vaginalt denna gången.
inte för att det egentligen spelar någon roll. men jag vill uppleva det. och det är ju sista chansen egentligen. men huvudsaken är ju att man får ut sin lilla bebis levande och frisk.
felicia va ju otroligt välkommen oavsett vilken väg hon kom ut, men ett snitt är ju inget att rekommendera, det gör ont, och är mer risker för bebisen, så jag vill gärna föda den vanliga vägen så att säga. längtar massor nu !

på tisdag ska vi ju få se vårt lilla troll, då ska vi på tillväxtultraljudet.
längtar så jag blir galen dit.... petri ska få se sin bebis för första gången. helt underbart.
igår gosade han massor med magen... det är så skönt att han gör det, det känns mer verkligt och det känns som om man verkligen är två som är gravida då... skulle vara jätte jobbigt om han va en sån som vägrade röra magen.... men han är precis en sån man man ska ha när man är gravid... helt fantastisk på alla plan. barnen är också fantastiska och hjälper mig nu när jag inte kanske kan göra allt som jag brukar... och dom pratar massor om bebisen. skoj......


idag ska vi skjutsa barnen till deras andra föräldrar.
så samtidigt passar vi väl på att göra lite små ärenden i norrköping.
balnd annat city gross och kanske myrorna. jag behöver två små sängbord till tjejerna.
då kan man leta på myrorna. det är billigt och bra där !
jag ska också skicka en massa tradera paket idag... slog in en hel drös igår. det är väl den tristaste biten med tradera aktioner. just det där att slå in dom! det är jobbigt ! fy !
men nu är det gjort. skönt det, så dom ska skickas idag. sen är det väl dags att lägga ut fler annonser. borde egentligen göra det nu idag. men jag orkar inte...

i morgon är det dags att ta den sista veden tillsammans med mamma och ronny, får se hur mycket jag orkar av det. men lite ska jag väl klara. den måste ju in ju.
idag regnar det eller det är väldigt fuktigt ute, så är det så här i morgon vill jag inte hålla på med veden. fy vale, då blir man ju sjuk.....
vi ska även fixa med rummen i helgen, så det blir väl mer av de för min del än vad det blir ved.

nej nu mina vänner ska jag fortsätta elda oh fixa till det här hemma. plus att jag tänkte sminka mig och fixa håret ordentligt idag. så det är nog bäst att jag sätter fart med det och väcker petri så vi kan rasta våra små hundar!
men hoppas att ni allihopa får en härlig dag !

puss och kram !


Inga kommentarer: