torsdag 18 december 2008

avslutning i skolan efter en hemsk natt !



idag hade barnen avslutning i skolan!
och dom ville så jätte gärna att vi skulle komma.
helst både petri, jag och hasse och mi
mmi.
men tyvär så kunde inte petri eftersom han sov efter att han jobbat natt.
och mimmi skulle iväg och köpa sista klapparna så det gick inte heller.
jag övertalade hasse att koma så jag slapp gå dit själv och så att
barnen skulle bli glada att någon mer än jag kom !

det tog ca en och en halv timma allt som allt. men det va helt ok ! förutom att jag satt på en hård bänk. inte bekvämt alls. men å andra sidan så har jag svårt att sitta längre stunder över huvudtaget nu mera ! men jag överlevde... *ler*
barnen skulle sjunga en sång och så skulle dom dansa bugg. och dom va super duktiga !
felicia har verkligen sett fram i mot att få bugga så det va skoj att se. hon kunde verkligen det där med att dansa bugg... dom va duktiga allihopa !

lärarna spelade upp ett aningen annorlunda julspel.... som barnen skrattade åt massor medans vi föräldrar mest undrade... hi hi ! men det är ju barnen som ska ha skoj !
sen va de slut och barnen skulle ha lunch och lektion....
risgrynsgröt och skinksmörgås skulle det bli idag.... och det såg dom fram i mot...

jag har haft den jobbigaste natten av alla i min graviditet.
med värkar och sammandragningar och kramp i benen och illamående.
fy säger jag ! det va inget skoj alls.
jag är trött efter en ganska så sömnlös natt och jag kan inte låta bli att undra hur den här lilla bebisen ska kunna hålla sig där inne i tjugoen dagar till...
börjar fundera över om den lilla kommer titta ut ett par dagar tidigare !

har ont idag, både i beckenet och andra delar. men jag tänkte uthärda i alla fall. detta tillhör ju lixom ! men nu längtar jag en hel del tills vårt lilla knyte kommer ut !

idag ska jag inte göra så mycket va jag vet än så länge.
petri ska förmodligen göra pepparkakshus med barnen.
och jag kommer väl hjälpa till lite med det ! i övrigt så blir det nog ganska lugnt.
i morgon bär det ju av till stan och handla!
blir spännande och se om man orkar gå på stan. fy!! denna julstress som man känner. den är inte skojjig alls! vi ska i alla fall inte stressa i morgon ! för då klarar jag inte av att gå på stan !

nu ska jag hoppa in i duschen så att jag kan hämta barnen sen vid halv ett...
men jag skriver säkert ett inlägg till innan den här dagen är slut !

kram på er och ha en skön dag !


Inga kommentarer: