måndag 15 december 2008

sömnbrist och deppighet !

vet inte vad man ska förvänta sig av en dag som börjar med att man inte kan sova och inte kunnat sova på en hel natt, plus att man känner sig deppig så in i bomben.
hur ska denna dagen bli undrar man då ?

jag hoppas att det kan bli en sån där dag som börjar dåligt men blir bättre och bättre ju mer klockan blir. och eftersom jag knappt kunde sova i natt så borde jag ju somna av ren utmattning i kväll ! hoppas jag... ingen skön sov ställning, michelle väsnades vet inte vad hon höll på med. rantande hundar, petri som lyssnade på piano musik på datan 2 meter ifrån min huvudkudde. det verkar inte som om någon riktigt bryr sig om att man är trött på natten ! ?

lite små sur och deppig idag för jag känner mig väldigt ouppskattad just nu !
fixar mysigt och fint här hemma, fixar med adventsfika, men vem fan bryr sig !
får man någonsin något tack ?
jo det får man säkert men inte när man behöver det som bäst !
känner att mitt tålamod också tar slut ibland.
varför är det bara jag som ska fixa allt så att allt flyter på och är bra ! ibland undrar jag om jag verkligen orkar vara den där som alla tycker att man ska vara?
när tar det liksom stopp. när rinner det bara ur.
ska man orka ställa upp på allt och alla, lyssna på klagomål från alla, ta hand om allt och alla.
jag tror inte man ska vara så under en graviditet. det är faktiskt jobbigt att vara gravid i mellan åt. även om det är det mest underbara man kan vara med om. men samtidigt så är det ju en hel del oro, press, nojjer, trötthet, kroppsliga förändringar och så vidare, tror inte det finns en enda man i världen som kan förstå hur det faktiskt är dom dagar då det är jobbigt. visserligen kan dom nog inte förstå det underbara vi går igenom heller...
petri är underbar för det mesta, och har varit toppen till större delen av tiden !
men när man behöver dom som mest, var är dom då ?

och så barnen, jag saknar att få krama om felicia och bara umgås med henne en stund.
inte för att ellen och michelle är i vägen, men jag saknar felicias och min egna tid ibland, och det hinns nästan aldrig ! känns lite ledsamt ! får försöka förklara det och få den tiden också ! blir ju inte lättare när bebisen kommer !

idag har barnen julpyssel i skolan, michelle är ledig som kompensation sen i lördags.
petri börjar jobba vid fyra. och jag har inga mål med denna dagen.
det är kallt och äckligt ute, så jag tror det blir inne dag hela dagen !
ska försöka städa lite på övervåningen tror jag !

idag är det 9 dagar kvar till julafton
och 24 dagar kvar till bebisen är beräknad att titta ut.

tiden går så fort !

kram på er och hoppas att ni får en fin dag.
jag skriver mer senare !

Inga kommentarer: