onsdag 17 december 2008

tankar !

god morgon !
är väl inte ny vaken längre direkt. men känner heller inte en enorm pigghet.
har varit vaken sen halv sju. så nu börjar det ju bli förmiddag för min del.
håller just nu på och eldar och ska snart ut och vandra med mina vovvar.
sen funderar jag över om jag ska ta och duscha i alla fall en av hundarna. dom måste ju också vara rena till julen !
natten va helt ok, kunde faktiskt sova stundvis. har varit uppe ett par gånger. men helt ok trots allt. har inte haft så hemskt ont heller, så det är bra.

börjar väl fundera lite på förlossningen och allt runt den nu.
är inte orolig eller rädd för smärtan. men jag vill få min bebis i famnen och veta att den är frisk och mår bra ! det är väl såna tankar som kommer.....
men det är väl normalt...
jag tror knappast att bebisen kan lägga sig längre ner i bäckenet nu i alla fall. för nu trycker det och spänner och ilar överallt där nere. så jag tror nog att den ligger i startgroparna så att säga. petri håller stenkol på sin mobil nu för tiden i alla fall. han hade glömt den i omklädningsrummet igår och kom på det efter ett tag och det kändes inte bra sa han. dessutom hade jag ringt. så kan tänka mig att han började tänka lite grand då ! fniss!
men det va ju ingen förlossning på gång så det gick ju bra trots allt. fniss!

nu är det bara 22 dagar kvar till beräknad förlossning och om man delar upp det så är det bara tre veckor. på fredag går jag in i vecka 38. så nu blir dagarna få och nedräkningen kan börja på allvar ! *ler*
det är exakt en vecka kvar till julafton och på fredag ska vi handla klart alla julklappar ! och eventuellt ska vi handla all julmat på lördag! blir skönt sen när det är klart och man kan pusta ut och inse att man hann allt innan bebisen kom !
nu har jag ju nästan fått hem alla saker som är till bebisen. det är några få grejjer kvar att köpa. men inget som är as viktigt precis när man kommer hem från bb. så det löser sig nog !

ska kolla lite på stan på fredag och se om jag hittar det sista!

nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ta ut mina små vovvar!
i regnet! blä!

men jag skriver säkert ett inlägg till idag !
hoppas att ni får en fin dag !

kraaaaaaaaaaaaaaaaam


Inga kommentarer: