onsdag 17 december 2008

min dag!

jaa, nu börjar dagen gå mot sitt slut och kvällen också. klockan är sju! så himla skönt. snart får man sova. och det längtar jag efter. har ont i ryggen i kväll. självförvållat !
dum som jag är !

jag tog en ordentlig promenad med hundarna på fältet. och dom fick söka godis och jaga pinnar och gnaga av en massa kvistar. dom hade jätte skoj ! men ack så leriga dom blev kan jag lova.
så när jag kom in från promenaden så fick jag in dom i duschen så n
u är dom sååå fina. men min rygg känner inte riktigt att det va rätt jobb för en hög gravid kvinna. *skratt*
så idag har jag haft sammandragningar och ryggverk efter den a
nsträngningen. men men så blir det ibland! man måste ju fixa med sånt också. fast jag kunde ju ha tagit en idag och en i morgon. eller väntat till i morgon med båda då petri är ledig och kunde hjälpa till !
men fröken envis kan själv...

sen idag under dagen så har jag mestad
els tagit de lugnt.
jag lagade en kyckling gryta till petri till middag och till mig sjä
lv. barnen äter varken gryta eller broccoli. men det va super gott. och det räckte både till mig två små måltider och en matlåda till petri och en middag till petri. så jag gjorde en bra måltid...

sen va petri tvungen att åka till jobbet. de va inte skoj ! vi hinner ju knappt ses alls de dagar han jobbar natt. men i morgon är han ledig ! och det blir skönt !
då ska han göra pepparkaks hus med barnen
. det ska bli skoj !
det är en av våra traditioner som vi gjort sen vi blev e
tt par. ett hus till varje barn.
som dom får ha på sina rum och sen efter jul kan
dom mumsa på dom !

idag bakade jag och barnen pepparkakor. dom blev också mumsiga.
men jag gillar inte köpe deg, men det blev det i alla f
all. för min mamma hade inte tid att göra deg och själv kan jag inte det där... kanske ska försöka lära mig det ! kan ju inte va så svårt!

ikväll är det förlossningskliniken på tv. så det blir min tv kväll ikväll. blir skönt. bara ligga i soffan och ta det lugnt! kanske lägga en ansiktsmask. om jag orkar !

lilla magen mår bra och har levt sitt eget liv idag....
hoppat som bara tusan. helvild... har nog aldrig hoppat så här mycke.
kanske är trött på att ligga i magen!
den har börjat sjunka lite tror jag allt!!!

dotra mi!!!!

nu ska jag lägga barn och sen ska jag se på tv!

men jag skriver i morgon igen....

kraaaaaaaaaaaammmm...










Inga kommentarer: