tisdag 9 december 2008

barnmorske besök !

god kväll!



här sitter en väldigt trött Elin, som vanligt!
fick inte sova så mycket natten som va, så den
här dagen har varit en trött dag.

eftersom Ellen och Felicia inte delar rum längre så
har dom haft lite problem att anpassa
sig till att sova själva.
Felicia hade problem i början och kom upp flera nätter
i rad vid fyra tiden på natten och kunde inte sova.
nu sover hon toppen bra. men nu är det Ellens tur att inte kunna sova. så i natt vid halv fyra haket kom Ellen upp och ville ha lite tröst. och vid halv fem skulle jag hämta
Petri vid jobbet. sen skullej ag kunna somna om mellan fem och halv sju. men somnade tio i sex och skulle upp halv sju... trött som tusan. innan det på natten så hade jag varit vaken ett flertal tillfällen och kissat och Diesel rantade som vanligt och letade efter Petri. så hans tassande väckte mig också flera gånger.
efter jag hämtat petri så vaknade bebisen och sprang som tusan i magen. härligt men samtidigt svårt att
sova när h*n är vaken!

i vilket fall så va de ju barnmorske dags idag. så jag skulle va där tio. och efter skulle jag fika hos mamma med syrran och mamma.
mitt barnmorske besök gick bra.
jag är i vecka 36 alltså 35+4 och mitt sumfus fundus mått (magmått) är 33, det hade vuxit 2 cm på två veckor s
å det va ju bra. det tyder ju på att bebisen växer som den ska. men magen är ca 3 cm mindre i samma vecka än när jag väntade Felicia, så det blir nog en liten bebbe denna gången!
mitt blodtryck va bra 110/65.
bebisen låg på höger sida och nu är h*n helt fixerad och ligger i startgroparna så att säga, redo att komma ut.
hjärtljuden låg på ca 130 slag/min.
så allt såg bra ut..... skönt. har ju varit
orolig till och från, nu kan man slappna av lite.
idag är det 30 dagar kvar till beräknad förlossnings dag.
undrar om den kommer före det eller efter det ?

jag fotade magen idag i michelles rum, ni får ursäkta den smutsiga spegeln men man ser ju i alla fall magen ! jag tycker att den blivit lite större i alla fa
ll !söta lilla magen!

nu ska jag nog ta och krypa ner. klockan är tio. och jag ska ju upp halv sju, så det är väl lika bra att gå och lägga sig ifall natten blir jobbig i natt också.
ska ta och ringa till petri och säga natti natti också!

jag skriver säkert i morgon igen!
och då ska jag va hemma hela dagen och ägna mig åt mitt hem.
så skönt. så ni får sova så gott !

kramar på er !








Inga kommentarer: