torsdag 11 december 2008

ingen sömn! får man va lite gnällig då?

*gäsp*
nej inatt blev det inte mycket till sömn.
ingen sovställning passade lilla knyttet i magen.
fick vända mig tusen gånger, gå på toan tusen gånger
och ändå ville inte lilla knyttet va med alls. la sig mot mitt bäcken
så det skar till överallt, eller kickade till på revbenen så att det gjorde dunder ont...
jag tror vår bebis försöker tala om att det är ont om utrymme där inne nu !

det är ju underbart att känna alla rörelser och så. men då det gör ont är de inte skönt !
mitt bäcken känns som jag vet inte vad.. ömt som tusan. så jag tror bebisen sjunker ner mer och mer... snart tittar h*n väl ut en sväng! fniss!
jag är medlem i ett forum här på nätet som heter "min bebis" och där kan man prata med andra kvinnor som ska ha bebis samtidigt som mig. och vi är någonstans runt 70 mammor som ska ha i januari. men den första bebisen i vår grupp kom igår kväll. så nu känns det ännu mer verkligt ! att det är på gång liksom. idag går jag ju in i vecka 37. och det är 27 dagar kvar
känns inte som lång tid alls...
bara om man frågar mig mitt i natten då är allt för lång tid ! *leR*


idag har jag inga direkta planer på vad jag ska hitta på!
kanske baka lite igen. eller städa. man kanske skulle putsa fönster och springa i trappor så förlossningen kommer igång.
nej vars... det vill jag inte egentligen före jul. bebben får gärna stanna till mellandagarna i alla fall.. så man vet att julen är firad och klar på alla sätt.

jag ska be petri ta lite bra foton på magen idag.
och så ska jag ta lite foton på vår snö som fallit. det har ju kommit lite grand trots allt. så man kan nästan känna att man får lite julstämning !

igår va de ju julbasar och öppet hus på barnens skola.
allt gick toppen bra och dom va så duktiga.
det va skoj att se. lotterna som vår klass skulle sälja tog slut i ett nafs.
däremot det hembakade brödet fanns det kvar massor av. så det vet jag inte vad de gjorde med. kanske kastade dom det ! eller någe. hoppas att det kom till användning i alla fall !

n ska jag sätta lite fart på min sambo så han kommer upp ur sängen så är det dags att äta mellis och gå med hundar snart !
men jag skriver mer sen och lägger ut lite bilder!

puss och kram
på er !!
och ha en toppen dag !!!

hej svejs !


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas allt e bra med er och magen..

Tänkte bara berätta att allt hembakat blev sålt..Kanonbra..

Det blev endast 2 påsar bullar kvar till barnen att fika på...

Förtjänsten blev runt 2000kr för dom i går..

Kram banan Jessica