lördag 13 december 2008

en sån dag !

igår va en sån där dag som man helst vill slippa!
förmiddagen va väl ganska ok. men sen tog jag en dusch och fick världens hemskaste huvudverk. det värsta jag haft under hela graviditeten och i samband med den fick jag sammandragningar och två kraftiga värkar. fy bubblan, det va inget skoj !
men vi stannade hemma, vilade och avvaktade, men det blev inga fler värkar och ingen bebis.
så idag går jag här och undrar vad huvudverken berodde på och varför den kom så skarpt. får väl ta det lugnt ett par dagar det kan ju vara all stress man har och har haft. basaren va ju ett stress moment i sig eftersom jag inte uppskattar stora folksamlingar just nu och för att man måste göra en hel del runt det. så det har ju legat och gnagt i mitt huvud. men nu är det över, nu känner jag bara stress inför julen !
men det ska väl också fixa sig om bebisen håller sig kvar där inne. annars blir det lite ändring i planeringen!

idag ska vi nog inte göra så mycket
ta det lugnt och njuta av ledigheten.
köpa lördagsgodis och kanske slappa vid tv.
just nu är Felicia och Ellen ute och leker i den lilla snö vi har.
och petri och jag ska passa på att ta en promenad med vovvarna.det är nog lite kallt ute idag, men jag vill gärna komma ut lite för jag känner mig bara trött och seg när jag är inne.

snart är det dags för mat, så det blir väl att sätta fart med det när vi varit med hundarna.

jag skriver mer senare.

njuta av dagen och va rädda om varandra !

kram !

Inga kommentarer: