torsdag 11 december 2008

så gick den morgonen med en hisklig fart !

jaa verkligen... det gick undan idag. klockan är snart elva och jag har fått massor gjort. trots att jag kände mig lika död som vanligt när jag vaknade i morse...

så jag gick upp halv sju, fixade allt till barnen och skjutsade dom.
tände på en brasa och åkte och hämtade petri.
han jobbade över ett par timmar idag. från fem till nio extra.
han va ganska trött när han kom hem nu kan jag säga.
samtidigt som jag hämtade honom stoppade jag in vovvarna i bilen så att dom fick en runda ut på gärdet också. i snön! *ler* så underbart med lite snö.

sen upptäckte jag att det va slut med ved, så jag tänkte att jag tar väl det med när jag ändå är igång. så jag har varit ute och kastat in en massa ved.
tog det lugnt, för jag vill inte sätta igång förlossningen idag! *ler*

så nu är klockan snart elva och det är snart dags för lunch, jag eldar och tvättar under tiden jag sitter här. och jag tänkte försöka få lite annat också gjort innan det är dags för basaren i tjejernas skola ikväll.
det blir säkert skoj. även om det är vid den tiden jag är som tröttast.

det blir lucia och försäljning så vi är väl där en stund.
ronja och mamma skulle också komma och titta.


nu ska jag sätta lite fart. kolla igenom mailen och fixa lite på bankens hemsida.
sen ska jag äta lunch och sen är det dags för duschen!

men jag skriver säkert lite ikväll och lägger ut lite foton på basaren !

ha en bra dag !

kram på er !

Inga kommentarer: